- Zamierzenia dydaktyczne
LISTOPAD
TEMATYKA:
Co powinienem wiedzieć o Polsce
Moja rodzina i mój dom
Domowi ulubieńcy
Zdrowie naszym skarbem
POSTARAM SIĘ:
kształtowanie u dzieci poczucia przynależności narodowej;
rozbudzanie zainteresowania dzieci dziejami Polski i Polaków;
wypowiadanie się na temat swoich rodziców oraz rodzeństwa przebywających w ognisku domowym;
zapoznanie się z rodzajami domów oraz z pomieszczeniami, które się w nich znajdują;
wzbogacenie słownictwa czynnego dzieci o słowa związanego z rodziną;
kształtowanie opiekuńczej postawy wobec zwierząt;
wspomaganie rozwoju mowy poprzez rozmowy prowadzone z nauczycielem oraz podczas zabaw;
wdrażanie do dbania o własne zdrowie poprzez prawidłowe odżywianie się, dbanie o czystość własnego ciała oraz czystość wokół siebie.
rozwijanie zdolności manualnych wykonując prace plastyczne różnymi technikami.
PAŹDZIERNIK
TEMATYKA:
Jesień w sadzie;
Smaczne warzywa;
Jaki jestem;
Moje zmysły;
Pada deszcz.
POSTARAM SIĘ:
poznawanie wybranych sezonowych owoców i warzyw.
uświadomienie znaczenia wartości odżywczych owoców i warzyw.
wzbogacanie doświadczeń smakowych, przełamywanie barier związanych z jedzeniem.
podkreślenie znaczenia owoców i warzyw w zdrowym odżywianiu się.
rozwijanie mowy poprzez wypowiadania się na dany temat oraz ćwiczeń logopedycznych, oddechowych.
poznawanie i nazywanie wybranych części ciała.
rozpoznanie zmysłów za pomocą słuchu i dotyku.
rozpoznanie zmysłów za pomocą węchu i smaku
poznawanie roli wody w życiu człowieka, zwierząt oraz roślin.
utrwalanie poznanych pojęć: duży, mały poprzez porównywanie przedmiotów, osób.
rozwijanie umiejętności pracy w małych grupach.
WRZESIEŃ
TEMATYKA:
Pierwszy raz w przedszkolu
Moja droga do przedszkola
Nadeszła jesień
Co robią zwierzęta jesienią
POSTARAM SIĘ:
brać udział w porządkowaniu sali po skończonej zabawie;
nabyć koordynacji wzrokowo- ruchowej np. powtarzanie prostych ruchów innej osoby w czasie zabawy;
podejmować próby wspólnych zabaw;
zwracać się do kolegów po imieniu;
uczestniczyć wspólnych zabawach;
przestrzegać ustalonych umów i zasad regulujących współżycie w grupie;
sygnalizować nauczycielowi złe samopoczucie;
obserwować drzewa znajdujące się w naszym ogrodzie przedszkolnym;
wymienić zmiany, które zachodzą w przyrodzie;
nauczyć krótkich wierszyków i teksty piosenek;
zebrać owoce drzew by wzbogacić nasz kącik przyrody;