Informacja Administratora

Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), Dz. U. UE. L. 2016.119.1 z dnia 4 maja 2016r., dalej RODO informuję:
1. dane Administratora i Inspektora Ochrony Danych znajdują się w linku „Ochrona danych osobowych”,
2. Pana/Pani dane osobowe w postaci adresu IP, są przetwarzane w celu udostępniania strony internetowej oraz wypełnienia obowiązków prawnych spoczywających na administratorze(art.6 ust.1 lit.c RODO),
3. jeżeli korzysta Pan/Pani z odnośnika na stronie będącego adresem e-mail placówki to zgadza się Pan/Pani na przetwarzanie danych w celu udzielenia odpowiedzi,
4. dane osobowe mogą być przekazywane organom państwowym, organom ochrony prawnej (Policja, Prokuratura, Sąd) lub organom samorządu terytorialnego w związku z prowadzonym postępowaniem,
5. Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej,
6. Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres i w zakresie niezbędnym do realizacji celu przetwarzania,
7. przysługuje Panu/Pani prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
8. ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
9. podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest fakultatywne (dobrowolne) w celu udostępnienia strony internetowej,
10. Pana/Pani dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanym procesom podejmowania decyzji przez Administratora, w tym profilowaniu.
zamknij

- Zamierzenia dydaktyczne

MARZEC

TEMATYKA:

  • W dziecięcym laboratorium.

  • 2. Pogoda marcowa.

  • 3. Wiosno, ach to ty!

  • 4. Mamy różne charaktery.

  • 5. Wiosna na wsi.

POSTARAM SIĘ:

  • uczestniczyć w eksperymentach,

  • kolorować zgodnie z kodem,

  • wiedzieć, co przyciąga magnes,

  • odpowiednio reagować na podane hasło,

  • grać na instrumentach,

  • podejmować próby stawiania hipotez,

  • przestrzegać ustalonych zasad,

  • wymieniać oznaki wiosny,

  • pisać po śladach samodzielnie,

  • przeliczać w zakresie 5

  • wiedzieć, czego roślina potrzebuje do życia,

  • kolorować kwiaty odpowiednimi kolorami,

  • sadzić kwiaty razem z rówieśnikami,

  • rozpoznawać emocje,

  • zgodnie współpracować z rówieśnikami podczas zabaw przy muzyce,

  • rozwijać świadomość własnego ciała,

  • sprzątać swoje stanowisko pracy,

  • wymienić nazwy dzieci wybranych zwierząt z wiejskiego podwórka,

  • dowiedzieć się z jakich produktów dostarczanych od zwierząt , co otrzymujemy,

  • układać ptaki lub kwiaty z figur geometrycznych,

  • wiedzieć, na czym polega obieg wody w przyrodzie,

  • rozwiązywać zagadki,

  • stosować określenia: długi, krótki,

LUTY

TEMATYKA:

  • Baśnie, bajki, bajeczki;

  • Karnawał;

  • Nie jesteśmy sami w kosmosie;

  • Zwierzęta przed milionów lat;

POSTARAM SIĘ:

  • rozwijać umiejętności wypowiadania się na określony temat;

  • kształtować umiejętności liczenia na konkretach;

  • kształtować umiejętności wykonania własnego instrumentu i grania na nim;

  • rozpoznawać odgłosy natury i naśladowanie ich za pomocą instrumentów;

  • wzbogacać wiedzę na temat kosmosu i planet;

  • rozwijać sprawność manualną poprzez wykonywanie pracy plastycznej;

  • rozwijać twórcze myślenie, wyobraźnię oraz kreatywność;

  • rozwijać wyobraźnię przestrzenną;

  • wzbogacać słownictwo związane z dinozaurami;

  • rozwijać umiejętności współpracy w grupach;

STYCZEŃ

TEMATYKA:

  • Mijają dni, miesiące, lata;

  • Zwierzęta zimą;

  • Babcia i dziadek;

  • Zawody moich rodziców;

POSTARAM SIĘ:

  • poznać tradycję związaną z nastaniem Nowego Roku oraz wzbogacić swoją wiedzę na temat kalendarzy i jego znaczenia;

  • utrwalić wiadomości na temat charakterystycznych cech poszczególnych pór roku

  • prezentować siebie, swoich upodobań oraz osiągnięć przed grupą, przezwyciężać swoją nieśmiałość;

  • utrwalić wiadomości związane z obchodzeniem uroczystości z okazji dnia Babci i Dziadka;

  • kształtować poczucie przywiązania i szacunku do starszych osób oraz sprawiać niespodzianki bliskim osobom;

  • wzbogacić swoją wiedzę na temat wybranych gatunków ptaków oraz poznać kolory upierzenia;

  • pomagać ptakom dokarmiając ich podczas trudnej pory roku;

  • określać poszczególne zjawiska atmosferyczne charakterystyczne do poszczególnych pór roku;

  • przestrzegać zasad bezpieczeństwa podczas zabaw na śniegu;

  • rozwijać sprawność manualną;

  • zapoznać z nazwami zawodów oraz przyrządami akcesoriami potrzebnymi do wykonania zawodów;

  • uczestniczyć w ćwiczeniach kształtujących prawidłowa postawę ciała.

GRUDZIEŃ

 

TEMATYKA:

  • Odwiedziny Mikołaja

  • Co ułatwia prace w domu

  • Magia Świat

  • Zima już tu jest

POSTARAM SIĘ:

  • utrwalić w liczeniu do 3 oraz do 5 w aspektach głównym.

  • rozwijać wyobraźnię plastyczną poprzez lepienie z plasteliny różnych figur.

  • wzbogacić wiedzę na temat zjawisk atmosferycznych;

  • utrwalić zasady bezpieczeństwa podczas zabawy na świeżym powietrzu oraz na śniegu.

  • rozwijać umiejętności dobierania stroju do pory roku i pogody.

  • poznać wybrane urządzenia gospodarstwa domowego.

  • utrwalić zasady ubierania się odpowiednio do warunków atmosferycznych występujących w danej porze roku.

  • zapoznać się z zasadami bezpieczeństwa przebywania wśród urządzeń elektrycznych.

  • poznać więcej informacji na temat tradycji związanych ze Świętami Bożego Narodzenia.

  • rozwijać umiejętności manualne oraz kształtować umiejętności wyrażania własnych pragnień w formie pracy plastycznej.

  • wzbogacić wiadomości na temat form składania sobie życzeń oraz treści życzeń.

LISTOPAD

TEMATYKA:

  • Co powinienem wiedzieć o Polsce

  • Moja rodzina i mój dom

  • Domowi ulubieńcy

  • Zdrowie naszym skarbem

POSTARAM SIĘ:

  • kształtowanie u dzieci poczucia przynależności narodowej;

  • rozbudzanie zainteresowania dzieci dziejami Polski i Polaków;

  • wypowiadanie się na temat swoich rodziców oraz rodzeństwa przebywających w ognisku domowym;

  • zapoznanie się z rodzajami domów oraz z pomieszczeniami, które się w nich znajdują;

  • wzbogacenie słownictwa czynnego dzieci o słowa związanego z rodziną;

  • kształtowanie opiekuńczej postawy wobec zwierząt;

  • wspomaganie rozwoju mowy poprzez rozmowy prowadzone z nauczycielem oraz podczas zabaw;

  • wdrażanie do dbania o własne zdrowie poprzez prawidłowe odżywianie się, dbanie o czystość własnego ciała oraz czystość wokół siebie.

  • rozwijanie zdolności manualnych wykonując prace plastyczne różnymi technikami.

PAŹDZIERNIK

TEMATYKA:

  • Jesień w sadzie;

  • Smaczne warzywa;

  • Jaki jestem;

  • Moje zmysły;

  • Pada deszcz.

POSTARAM SIĘ:

  • poznawanie wybranych sezonowych owoców i warzyw.

  • uświadomienie znaczenia wartości odżywczych owoców i warzyw.

  • wzbogacanie doświadczeń smakowych, przełamywanie barier związanych z jedzeniem.

  • podkreślenie znaczenia owoców i warzyw w zdrowym odżywianiu się.

  • rozwijanie mowy poprzez wypowiadania się na dany temat oraz ćwiczeń logopedycznych, oddechowych.

  • poznawanie i nazywanie wybranych części ciała.

  • rozpoznanie zmysłów za pomocą słuchu i dotyku.

  • rozpoznanie zmysłów za pomocą węchu i smaku

  • poznawanie roli wody w życiu człowieka, zwierząt oraz roślin.

  • utrwalanie poznanych pojęć: duży, mały poprzez porównywanie przedmiotów, osób.

  • rozwijanie umiejętności pracy w małych grupach.

WRZESIEŃ

 

TEMATYKA:

  • Pierwszy raz w przedszkolu

  • Moja droga do przedszkola

  • Nadeszła jesień

  • Co robią zwierzęta jesienią

POSTARAM SIĘ:

  • brać udział w porządkowaniu sali po skończonej zabawie;

  • nabyć koordynacji wzrokowo- ruchowej np. powtarzanie prostych ruchów innej osoby w czasie zabawy;

  • podejmować próby wspólnych zabaw;

  • zwracać się do kolegów po imieniu;

  • uczestniczyć wspólnych zabawach;

  • przestrzegać ustalonych umów i zasad regulujących współżycie w grupie;

  • sygnalizować nauczycielowi złe samopoczucie;

  • obserwować drzewa znajdujące się w naszym ogrodzie przedszkolnym;

  • wymienić zmiany, które zachodzą w przyrodzie;

  • nauczyć krótkich wierszyków i teksty piosenek;

  • zebrać owoce drzew by wzbogacić nasz kącik przyrody;