Informacja Administratora

Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), Dz. U. UE. L. 2016.119.1 z dnia 4 maja 2016r., dalej RODO informuję:
1. dane Administratora i Inspektora Ochrony Danych znajdują się w linku „Ochrona danych osobowych”,
2. Pana/Pani dane osobowe w postaci adresu IP, są przetwarzane w celu udostępniania strony internetowej oraz wypełnienia obowiązków prawnych spoczywających na administratorze(art.6 ust.1 lit.c RODO),
3. jeżeli korzysta Pan/Pani z odnośnika na stronie będącego adresem e-mail placówki to zgadza się Pan/Pani na przetwarzanie danych w celu udzielenia odpowiedzi,
4. dane osobowe mogą być przekazywane organom państwowym, organom ochrony prawnej (Policja, Prokuratura, Sąd) lub organom samorządu terytorialnego w związku z prowadzonym postępowaniem,
5. Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej,
6. Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres i w zakresie niezbędnym do realizacji celu przetwarzania,
7. przysługuje Panu/Pani prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
8. ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
9. podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest fakultatywne (dobrowolne) w celu udostępnienia strony internetowej,
10. Pana/Pani dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanym procesom podejmowania decyzji przez Administratora, w tym profilowaniu.
zamknij

- Zamierzenia dydaktyczne

                          GRUPA  ŻÓŁTA

                          MAMO….TATO!!!              

Tematyka - wrzesień:

 

  1. To jestem ja
  2. Moja grupa
  3. Moja droga do przedszkola
  4. Idzie jesień przez las, przez park

MOJE MAŁE…….DUŻE SUKCESY

  • Poznaje najbliższe otoczeni i niektóre pomieszczenia przedszkolne;
  • Poszerza wiedzę na temat różnych regionów Polski i świata w sposób pośredni (zdjęcia, pocztówki, wspomnienia z wakacji)
  • Przełamuje lęki przed wypowiedzią na forum grupy (prezentacja pamiątek, pracy plastycznej, wypowiedzi na temat wakacyjnych wspomnień)Szanuje odmienności dzieci i odnosi się do nich z szacunkiem i życzliwością
  • Kształtuje umiejętności tworzenia reguł obowiązujących w grupie i stosowania się do nich;
  • Integruje się w grupie przedszkolnej, doskonali umiejętności interpersonalne
  • Wyrabia postawę współdziałania, koleżeństwa i pomocy
  • Utrwala zasady ruchu drogowego, rozpoznaje pasy, sygnalizacje świetlną
  • Kształtuje umiejętności określania sytuacji bezpiecznych i niebezpiecznych oraz przewidywania skutków danych działań;
  • Utrwala oznaki jesieni,
  • Obserwuje zmiany zachodzące w przyrodzie jesienią,
  • Rozpoznaje drzewa po liściach i owocach, nazywa gatunki drzew, poznaje ich budowę.
  • Przebywa często na świeżym powietrzu
  • Rozwija intuicje geometryczną, rozpoznaje koło wśród innych figur
  • Wykazuje dbałość o swoja salę

 

Tematyka - październik:

  1. Idzie jesień… przez ogród i sad
  2. Idzie jesień do zwierząt
  3. Skąd mamy te produktI
  4. Idzie jesień z deszczem

MOJE MAŁE…….DUŻE SUKCESY

  • Rozpoznaje owoce i warzywa za pomocą zmysłów: dotyku, węchu, smaku, wzroku.
  • Poznaje cechy figury geometrycznej kwadratu oraz rozwija umiejętności klasyfikowania.
  • Nabiera umiejętności posługiwania się ze sztućcami: nożem, widelcem
  • Poznaje sposoby przygotowywania się zwierząt do zimy.
  • Utrwala nazwy ptaków odlatujących do ciepłych krajów.
  • Utrwala zasady bezpieczeństwa podczas zabaw w ogrodzie przedszkolnym korzystając np.; z huśtawek, wspinaczki itp.
  • Poznaje figurę geometryczną – prostokąt,
  • Utrwala nazwy liczebników porządkowych,
  • Zapoznaje się z różnymi rodzajami ziarna, pieczywa oraz z etapami produkcji chleba (w piekarni),
  • Rozwija rozumowanie przyczynowo-skutkowe
  • Poznaje zastosowanie i właściwości fizycznych mąki i wełny
  • Poznaje etapy otrzymywania papieru,
  • Doskonali umiejętność myślenia logicznego,
  • Wyraża ekspresje twórczą podczas czynności konstrukcyjnych
  • Przebywa często na świeżym powietrzu
  • Utrwala prawidłową artykulacje poszczególnych głosek i grup spółgłoskowych,
  • Rozpoznaje i nazywa poznane litery (a, e, o, m )
  • Rozwija zainteresowanie otaczającą przyrodą

 

Tematyka - listopad:

  1. Moja rodzina i mój dom
  2. Co powinienem wiedzieć o Polsce
  3. Moje prawa i obowiązki
  4. Moje zdrowie i bezpieczeństwo

MOJE MAŁE…….DUŻE SUKCESY

  • Dokonuje oceny zachowań sprzyjających lub zagrażających bezpieczeństwu i zdrowiu,
  • Rozpoznaje i nazywa poznane litery (a,o,m,k,d,i,t)
  • Odkrywa zapis cyfrowy liczb: 0,5,6
  • Bierze udział w zabawach integrujących grupę,
  • Poznaje przedmioty służące do utrzymywania czystości, opisuje ich zastosowania,
  • Rozumie potrzebę systematycznego dbania o czystość ciała,
  • Zapoznaje się z akcesoriami niezbędnymi do bezpiecznej jazdy na rowerze,
  • Rozwija zainteresowania kulturą ludową oraz zapoznaje sie z wyglądem polskich strojów ludowych
  • Zapoznaje się z polskimi legendami
  • Kształtuje umiejętności określania sytuacji bezpiecznych i niebezpiecznych oraz przewidywania skutków danych działań,
  • Rozpoznaje wybrane urządzenia wykorzystywane w gospodarstwie domowym dawniej i dziś,
  • Rozpoznaje trójkąt wśród innych figur,
  • Wie, że dzieci i dorośli mają nie tylko prawa, ale i obowiązki,
  • Rozwija umiejętność budowania dłuższych wypowiedzi,
  • Rozbudza umiejętność eksperymentowania, formułowania wniosków,
  • Zapoznaje się z wybranymi właściwościami magnesu

 

 

 

Tematyka - grudzień:

  1. Jak wyglądał świat przed milionami lat
  2. Idzie zima ze śniegiem
  3. Idą święta
  4. Planeta fantazja

MOJE MAŁE…….DUŻE SUKCESY

  • Rozwija inwencje twórczą i spostrzegawczość
  • Pozyskuje wiedzę na temat pracy górnika
  • Poznaje tradycje wręczania prezentów 6 grudnia,
  • Współdziała z rówieśnikami podczas realizacji zadań,
  • Doskonali umiejętności rozwiązywania problemów podczas czynności konstrukcyjnych i zabawy
  • Zapoznaje się ze znakami matematycznymi: <, >,
  • Wzbogaca wiadomości na temat form składania sobie życzeń oraz treści życzeń
  • Rozwija umiejętności myślenia logicznego,
  • Określa kierunki i ustalanie położenia obiektu na płaszczyźnie
  • Rozpoznaje i nazywa poznane litery (a,e,o,m,k,d,i,t,,y)
  • Odkrywa zapis cyfrowy liczb: 7,8
  • Utrwala nazwy figur geometrycznych
  • Nazywa dni tygodnia, dostrzega rytm i stałe następstwa dni tygodnia,
  • Stwarza sytuacje edukacyjne sprzyjające liczeniu, posługiwaniu się liczebnikami – głównymi i porządkowymi
  • Poznaje tradycje Świat Bożego Narodzenia
  • Zapoznaje się z tradycją przygotowywania uroczystej kolacji –

wigilii – w czasie świąt Bożego Narodzenia,

  • Poznaje i utrwala nazwy tradycyjnych potraw wigilijnych
  • Wzbogaca wiedzę na temat tradycji przystrajania choinki na święta
  • Uczestniczy w zabawach zgodnie z instrukcją,
  • Doskonali umiejętności eksperymentowania, szacowania i przewidywania
  • Bada i określa właściwości fizyczne śniegu
  • Ustala i przestrzega zasady bezpieczeństwa obowiązujących podczas zabaw zimowych
  • Nabywa umiejętności przewidywania konsekwencji niebezpiecznych zachowań podczas zabaw zimowych.

 

Tematyka - styczeń:

1.Mijają dni, miesiące, lata
2. Zwierzęta zimą 
3. Dzień Babci i Dziadka
4.Karnawał

MOJE MAŁE…….DUŻE SUKCESY

 Rozwija wyobraźnie muzyczną i poczucie rytmu
 Ćwiczy umiejętności łączenia ruchu ze śpiewem
 Wzbudza zainteresowanie członkami najbliższej rodziny
 Poznaje wybrane zwierzęta Arktyki
 Rozwija umiejętność koncentracji
 Doskonali umiejętności rozumowania matematycznego 
 Poznaje pracę leśnika
 Zapoznaje się ze  znakiem matematycznym +, utrwala znak =, stosuje znaki+ i = w sytuacjach zadaniowych,
 Rozumie konieczność dokarmiania ptaków zimą
 Rozwija umiejętność współdziałania z rówieśnikiem 
 Rozumie zachodzenia zmian w wyglądzie człowieka z powodu upływu czasu
 rozwijanie rozumowania matematycznego
 Posługuje się pojęciami dotyczącymi następstwa czasu (nazwami dni tygodnia)
 Rozwija rozumowanie przyczynowo-skutkowe
 Poszerza wiadomości dotyczących miesięcy i pór roku
 Przyporządkowuje miesiące do poszczególnych pór roku
 Poznaje prace groomera
 Tworzy model psa z surowców pochodzących z recyklingu
 Przebywa często  na świeżym powietrzu 
 Doskonali umiejętności manipulowania rekwizytem podczas zabawy z piosenką