- Zamierzenia dydaktyczne
GRUPA ŻÓŁTA
MAMO….TATO!!!
Tematyka - wrzesień:
- To jestem ja
- Moja grupa
- Moja droga do przedszkola
- Idzie jesień przez las, przez park
MOJE MAŁE…….DUŻE SUKCESY
- Poznaje najbliższe otoczeni i niektóre pomieszczenia przedszkolne;
- Poszerza wiedzę na temat różnych regionów Polski i świata w sposób pośredni (zdjęcia, pocztówki, wspomnienia z wakacji)
- Przełamuje lęki przed wypowiedzią na forum grupy (prezentacja pamiątek, pracy plastycznej, wypowiedzi na temat wakacyjnych wspomnień)Szanuje odmienności dzieci i odnosi się do nich z szacunkiem i życzliwością
- Kształtuje umiejętności tworzenia reguł obowiązujących w grupie i stosowania się do nich;
- Integruje się w grupie przedszkolnej, doskonali umiejętności interpersonalne
- Wyrabia postawę współdziałania, koleżeństwa i pomocy
- Utrwala zasady ruchu drogowego, rozpoznaje pasy, sygnalizacje świetlną
- Kształtuje umiejętności określania sytuacji bezpiecznych i niebezpiecznych oraz przewidywania skutków danych działań;
- Utrwala oznaki jesieni,
- Obserwuje zmiany zachodzące w przyrodzie jesienią,
- Rozpoznaje drzewa po liściach i owocach, nazywa gatunki drzew, poznaje ich budowę.
- Przebywa często na świeżym powietrzu
- Rozwija intuicje geometryczną, rozpoznaje koło wśród innych figur
- Wykazuje dbałość o swoja salę
Tematyka - październik:
- Idzie jesień… przez ogród i sad
- Idzie jesień do zwierząt
- Skąd mamy te produktI
- Idzie jesień z deszczem
MOJE MAŁE…….DUŻE SUKCESY
- Rozpoznaje owoce i warzywa za pomocą zmysłów: dotyku, węchu, smaku, wzroku.
- Poznaje cechy figury geometrycznej kwadratu oraz rozwija umiejętności klasyfikowania.
- Nabiera umiejętności posługiwania się ze sztućcami: nożem, widelcem
- Poznaje sposoby przygotowywania się zwierząt do zimy.
- Utrwala nazwy ptaków odlatujących do ciepłych krajów.
- Utrwala zasady bezpieczeństwa podczas zabaw w ogrodzie przedszkolnym korzystając np.; z huśtawek, wspinaczki itp.
- Poznaje figurę geometryczną – prostokąt,
- Utrwala nazwy liczebników porządkowych,
- Zapoznaje się z różnymi rodzajami ziarna, pieczywa oraz z etapami produkcji chleba (w piekarni),
- Rozwija rozumowanie przyczynowo-skutkowe
- Poznaje zastosowanie i właściwości fizycznych mąki i wełny
- Poznaje etapy otrzymywania papieru,
- Doskonali umiejętność myślenia logicznego,
- Wyraża ekspresje twórczą podczas czynności konstrukcyjnych
- Przebywa często na świeżym powietrzu
- Utrwala prawidłową artykulacje poszczególnych głosek i grup spółgłoskowych,
- Rozpoznaje i nazywa poznane litery (a, e, o, m )
- Rozwija zainteresowanie otaczającą przyrodą
Tematyka - listopad:
- Moja rodzina i mój dom
- Co powinienem wiedzieć o Polsce
- Moje prawa i obowiązki
- Moje zdrowie i bezpieczeństwo
MOJE MAŁE…….DUŻE SUKCESY
- Dokonuje oceny zachowań sprzyjających lub zagrażających bezpieczeństwu i zdrowiu,
- Rozpoznaje i nazywa poznane litery (a,o,m,k,d,i,t)
- Odkrywa zapis cyfrowy liczb: 0,5,6
- Bierze udział w zabawach integrujących grupę,
- Poznaje przedmioty służące do utrzymywania czystości, opisuje ich zastosowania,
- Rozumie potrzebę systematycznego dbania o czystość ciała,
- Zapoznaje się z akcesoriami niezbędnymi do bezpiecznej jazdy na rowerze,
- Rozwija zainteresowania kulturą ludową oraz zapoznaje sie z wyglądem polskich strojów ludowych
- Zapoznaje się z polskimi legendami
- Kształtuje umiejętności określania sytuacji bezpiecznych i niebezpiecznych oraz przewidywania skutków danych działań,
- Rozpoznaje wybrane urządzenia wykorzystywane w gospodarstwie domowym dawniej i dziś,
- Rozpoznaje trójkąt wśród innych figur,
- Wie, że dzieci i dorośli mają nie tylko prawa, ale i obowiązki,
- Rozwija umiejętność budowania dłuższych wypowiedzi,
- Rozbudza umiejętność eksperymentowania, formułowania wniosków,
- Zapoznaje się z wybranymi właściwościami magnesu
Tematyka - grudzień:
- Jak wyglądał świat przed milionami lat
- Idzie zima ze śniegiem
- Idą święta
- Planeta fantazja
MOJE MAŁE…….DUŻE SUKCESY
- Rozwija inwencje twórczą i spostrzegawczość
- Pozyskuje wiedzę na temat pracy górnika
- Poznaje tradycje wręczania prezentów 6 grudnia,
- Współdziała z rówieśnikami podczas realizacji zadań,
- Doskonali umiejętności rozwiązywania problemów podczas czynności konstrukcyjnych i zabawy
- Zapoznaje się ze znakami matematycznymi: <, >,
- Wzbogaca wiadomości na temat form składania sobie życzeń oraz treści życzeń
- Rozwija umiejętności myślenia logicznego,
- Określa kierunki i ustalanie położenia obiektu na płaszczyźnie
- Rozpoznaje i nazywa poznane litery (a,e,o,m,k,d,i,t,,y)
- Odkrywa zapis cyfrowy liczb: 7,8
- Utrwala nazwy figur geometrycznych
- Nazywa dni tygodnia, dostrzega rytm i stałe następstwa dni tygodnia,
- Stwarza sytuacje edukacyjne sprzyjające liczeniu, posługiwaniu się liczebnikami – głównymi i porządkowymi
- Poznaje tradycje Świat Bożego Narodzenia
- Zapoznaje się z tradycją przygotowywania uroczystej kolacji –
wigilii – w czasie świąt Bożego Narodzenia,
- Poznaje i utrwala nazwy tradycyjnych potraw wigilijnych
- Wzbogaca wiedzę na temat tradycji przystrajania choinki na święta
- Uczestniczy w zabawach zgodnie z instrukcją,
- Doskonali umiejętności eksperymentowania, szacowania i przewidywania
- Bada i określa właściwości fizyczne śniegu
- Ustala i przestrzega zasady bezpieczeństwa obowiązujących podczas zabaw zimowych
- Nabywa umiejętności przewidywania konsekwencji niebezpiecznych zachowań podczas zabaw zimowych.
Tematyka - styczeń:
1.Mijają dni, miesiące, lata
2. Zwierzęta zimą
3. Dzień Babci i Dziadka
4.Karnawał
MOJE MAŁE…….DUŻE SUKCESY
Rozwija wyobraźnie muzyczną i poczucie rytmu
Ćwiczy umiejętności łączenia ruchu ze śpiewem
Wzbudza zainteresowanie członkami najbliższej rodziny
Poznaje wybrane zwierzęta Arktyki
Rozwija umiejętność koncentracji
Doskonali umiejętności rozumowania matematycznego
Poznaje pracę leśnika
Zapoznaje się ze znakiem matematycznym +, utrwala znak =, stosuje znaki+ i = w sytuacjach zadaniowych,
Rozumie konieczność dokarmiania ptaków zimą
Rozwija umiejętność współdziałania z rówieśnikiem
Rozumie zachodzenia zmian w wyglądzie człowieka z powodu upływu czasu
rozwijanie rozumowania matematycznego
Posługuje się pojęciami dotyczącymi następstwa czasu (nazwami dni tygodnia)
Rozwija rozumowanie przyczynowo-skutkowe
Poszerza wiadomości dotyczących miesięcy i pór roku
Przyporządkowuje miesiące do poszczególnych pór roku
Poznaje prace groomera
Tworzy model psa z surowców pochodzących z recyklingu
Przebywa często na świeżym powietrzu
Doskonali umiejętności manipulowania rekwizytem podczas zabawy z piosenką