- Zamierzenia dydaktyczne
GRUPA ŻÓŁTA
MAMO….TATO!!!
Tematyka - wrzesień:
- W przedszkolu
- Oto ja
- Moja droga do przedszkola
- Jesień w parku i lesie
MOJE MAŁE…….DUŻE SUKCESY
- Przestrzega ustalonych w grupie zasad i reguł regulujących współżycie w grupie
- Rozpoznaje napisy umieszczone w sali – nazwy znajdujących się tam zabawek, kącików zainteresowań, roślin
- Poznaje zasady ruchu drogowego dotyczące prawidłowego i bezpiecznego poruszania się po ulicach i drogach
- Uczestniczy w spacerach, zabawach i ćwiczeniach ruchowych
- Poznaje sytuacje zagrażające bezpieczeństwu: b. bawienie się w miejscach niedozwolonych, np. przy ruchliwej ulicy, na zamarzniętym stawie
- Usprawnia motorykę małą, koordynacje wzrokowo – ruchową oraz wyczucie siły nacisku przyboru, jako przygotowanie do nauki pisania
- Rozwija ekspresje ruchową przy muzyce poprzez tworzenie własnych interpretacji
- Wyodrębnia pierwszą głoskę swojego imienia
- Określa w jakim jest nastroju
- Cierpliwie czeka na swoją kolej podczas wypowiedzi
- Chętnie przebywa na świeżym powietrzu
- Zwraca uwagę na zgodną zabawę oraz odkładanie zabawek na właściwe miejsce
- Bezpiecznie zachowuje się w ogrodzie przedszkolnym
- Obserwuje zmiany zachodzące w przyrodzie jesienią, występujące zjawiska atmosferyczne, np. padającego deszczu, mgły, obniżającej się temperatury, skracającej się długości dnia;
- Opisuje krajobraz oraz wymienia zaobserwowane zmiany charakterystyczne dla jesieni,
MAMO….TATO!!!
Tematyka - październik:
- Jesień w sadzie i ogrodzie
- Zwierzęta jesienią
- Moja rodzina i mój dom
- Domowi ulubieńcy
MOJE MAŁE…….DUŻE SUKCESY
- Uczestniczy w spacerach, zabawach i ćwiczeniach ruchowych
- Odkrywa zapis cyfrowy liczb 1i 2
- Utrwala informacje o owocach
- Dokonuje analizy i syntezy na poziomie głoski i sylaby
- Prowadzi rozmowy na temat członków rodziny
- Utrwala nazwy rodzajów domów, oraz nazw pomieszczeń w domu
- Rozpoznaje trójkąt wśród innych figur, rozwija umiejętności odwzorowywania,
- Rozwija sprawność fizyczną, wzmacnia napięcie mięśniowe
- Uczestniczy w zabawach rozwijających aktywność badawczą, umiejętność rozwiązywania problemów, myślenie, wyobrażenia
- Wyraża swoje myśli, potrzeby, przeżycia w rozmowach z rówieśnikami w codziennych sytuacjach
- Poznaje zasady dbania o zwierzęta hodowane w domu: karmienia ich, zapewnienia wizyt u weterynarza, zapewniania odpowiedniego miejsca na odpoczynek i sen, wychodzenia na spacer;
- Usprawnia motorykę małą, koordynacje wzrokowo – ruchową oraz wyczucie siły nacisku przyboru, jako przygotowanie do nauki pisania
- Chętnie przebywa na świeżym powietrzu
- Zwraca uwagę na zgodną zabawę oraz odkładanie zabawek na właściwe miejsce
MAMO….TATO!!!
Tematyka - listopad:
- A deszcz pada i pada
- Co powinienem wiedzieć o Polsce
- Zdrowie naszym skarbem
- Dzień Pluszowego Misia
- Co ułatwia pracę w domu
MOJE MAŁE…….DUŻE SUKCESY
- Uczestniczy w spacerach, zabawach i ćwiczeniach ruchowych
- Odkrywa zapis cyfrowy liczb 5 i 6
- Uczestniczy we wspólnych zabawach, np.: ruchowych, prowadzonych metodą Rudolfa Labana, Weroniki Sherborne
- Dostrzega rolę lekarza w dbaniu o zdrowie ludzi
- Rozumie konieczność przyjmowania lekarstw w czasie choroby
- Wzbogaca wiedze na temat poszczególnych regionów Polski
- Rozpoznaje kwadrat wśród figur geometrycznych
- Ma świadomość na temat ruchu w życiu człowieka
- Zwraca uwagę na kulturę spożywania posiłków
- Pełni dyżury, np. przy nakrywaniu do posiłków
- Dba o porządek na półkach indywidualnych
- Poszerza wiedzę na temat Polski
- Poznaje historię powstania pluszowego misia.
- Rozbudza zainteresowanie życiem niedźwiedzia polarnego i brunatnego.
- Opowiada o swoim misiu, szanuje zabawki przyniesione przez inne dzieci
- Poznaje urządzenia gospodarstwa domowego oraz dostrzega ich rolę w ułatwianiu pracy ludziom
- Zna zastosowanie urządzeń elektrycznych
MAMO….TATO!!!
Tematyka - grudzień:
- W oczekiwaniu na Świętego Mikołaja
- Zima jest coraz bliżej
- i 4. Magia Świąt
MOJE MAŁE…….DUŻE SUKCESY
- Pielęgnuje zwyczaje mikołajkowe, okazuje pozytywne uczucia (radość otrzymywania prezentów)
- Odkrywa zapis cyfrowy liczb 7,8
- Uczestniczy we wspólnych zabawach, np.: ruchowych, prowadzonych metodą Rudolfa Labana, Weroniki Sherborne
- Zapamiętuje cechy typowe dla zimy: śnieg, mróz, zawierucha
- Doświadcza polisensorycznie poznanie nowej pory roku – zimy
- Odkrywa i rozumie świat natury (różny stan skupienia wody jako żywiołu zimy)
- Wzbogaca wiadomości na temat tradycji związanych ze Świętami Bożego Narodzenia
- Wzmacnia wzajemne relacje w rodzinie
- Umiejętnie współdziała w grupie
- Odczuwa radość z przygotowań do Świąt Bożego Narodzenia
- Dba o higienę poprzez mycie rąk przed każdym posiłkiem
- Współdziała podczas zabaw, gier, tańców
- Wyraża swoje myśli, potrzeby, przeżycia w rozmowach z rówieśnikami w codziennych sytuacjach
- Uczestniczy w zabawach rozwijających: aktywność badawczą, umiejętność rozwiązywania problemów, myślenie, wyobrażenia, umiejętność klasyfikowania, uogólniania, rozumowania przyczynowo-skutkowego, poznawania samego siebie
- Doskonali umiejętność posługiwania się liczebnikami porządkowymi
- Uważnie słucha tekstów literackich, wyciąga wnioski na podstawie ich treści
MAMO….TATO!!!
Tematyka - styczeń:
- Tak mija nam czas
- Zwierzęta zimą
- Kim są rodzice, moich rodziców ?
- Fryzjer, weterynarz czy lekarz ?
MOJE MAŁE…….DUŻE SUKCESY
- Określa kolejność zdarzeń w różnych naturalnych sytuacjach, historyjkach
- Odkrywa zapis cyfrowy liczb 9,10
- Uczestniczy we wspólnych zabawach, np.: ruchowych, prowadzonych metodą Rudolfa Labana, Weroniki Sherborne
- Wzbogaca wiedzę na temat trókątów
- Wyraża swoje myśli w rozmowach z rówieśnikami
- Rozwija umiejętności czytania kodu
- Wzmacnia wzajemne relacje w rodzinie
- Umiejętnie współdziała w grupie
- Rozwija umiejętności weryfikowania poprawności wykonanego zadania
- Dba o higienę poprzez mycie rąk przed każdym posiłkiem
- Utrwala nazwy pór roku, dni tygodnia i pór dnia
- Rozwija umiejętność przeliczania
- Kształtuje prawidłową postawę podczas ćwiczeń
- Wyraża swoje myśli, potrzeby, przeżycia w rozmowach z rówieśnikami w codziennych sytuacjach
- Dokonuje analizy i syntezy na poziomie głoski i sylaby
- Doskonali umiejętność posługiwania się liczebnikami porządkowymi
- Uważnie słucha tekstów literackich, wyciąga wnioski na podstawie ich treści
MAMO….TATO!!!
Tematyka - luty:
- Czas na bal
- Baśnie, bajki, bajeczki
- Wspaniałe zabawy na śniegu
- Kosmiczne tajemnice
- W dziecięcym labolatorium
MOJE MAŁE…….DUŻE SUKCESY
- Rozwija umiejętność klasyfikowania przedmiotów pod względem jednej lub więcej cech wspólnych ( wg możliwości dzieci)
- Wykonuje improwizacje ruchowe do utworów muzyki nowoczesnej i klasycznej
- Podejmuje zabawy z elementem współzawodnictwa
- Wyodrębnia głoski w nagłosie, wygłosie, w środku wyrazów ( wg możliwość dzieci)
- Szuka kompromisu w trudnych sprawach;
- Przestrzega wspólnie ustalonych umów i zasad regulujących współżycie w grupie
- Rozwija umiejętności weryfikowania poprawności wykonanego zadania
- Dba o higienę poprzez mycie rąk przed każdym posiłkiem
- Rozwija wyobraźnię muzyczną oraz inwencję twórczą
- Poznaje miejsca i osoby biorące udział w powstawaniu książki
- rozwijanie zainteresowań zabawami zimowymi
- Rozpoznaje i nazywa bohaterów znanych baśni
- Rozwija umiejętność przeliczania
- Poznaje wybrane sporty zimowe (łyżwiarstwo, narciarstwo, hokej na lodzie)
- Bada właściwości śniegu i lodu
- Poznaje zagadnienia związane z kosmosem
- Zdobywa informacje na temat pracy w laboratorium
- Rozwija umiejętność prowadzenia obserwacji
MAMO….TATO!!!
Tematyka - marzec:
- Zwierzęta sprzed milionów lat
- Pogoda marcowa
- Wiosno, ach to ty !
- Święta Wielkanocne
MOJE MAŁE…….DUŻE SUKCESY
- Wyrabia wyobraźnię muzyczną i koordynacje słuchowo-ruchową
- Stymuluje ekspresje słowną
- Rozwija umiejętność odejmowania w zakresie 9
- Wyrabia umiejętność współdziałania z rówieśnikami podczas zabawy z piosenką
- Poznaje zwierzęta z epoki lodowcowej
- Utrwala wiedzę na temat ptaków powracających na wiosnę do Polski,
- Wykazuje zainteresowanie zabawami badawczymi
- Wyrabia umiejętność współdziałania z rówieśnikami
- Doskonali koncentracje uwagi podczas zabaw
- Bierze udział w tworzeniu przedszkolnego ogródka
- Zapoznaje się z czynnikami potrzebnymi do wzrostu rośliny
- Rozwija wiedzę przyrodniczą.
- Zapoznaje się z obiegiem w przyrodzie
- Rozumie konieczności robienia wiosennych porządków
- Poznaje tradycje i zwyczaje związane ze Świętami Wielkanocnymi
- Wyodrębnia głoski w nagłosie, wygłosie, w środku wyrazów ( wg możliwość dzieci)
MAMO….TATO!!!
Tematyka - kwiecień:
- Mamy różne charaktery
- Wiosna na wsi
- Dbamy o przyrodę
- Polska moja ojczyzna
MOJE MAŁE…….DUŻE SUKCESY
- Uczestniczy w zabawach ruchowych: kształtujących postawę, orientacyjno-porządkowych, bieżnych, z elementami czworakowania,z elementami toczenia, z elementami rzutu, chwytu, równoważnych, organizowanych metodą opowieści ruchowych, ze śpiewem
- Przebywa na świeżym powietrzu: uczestniczy w spacerach, zabawach i ćwiczeniach ruchowych
- Uczestniczy w zabawach rozwijających: aktywność badawczą, umiejętność rozwiązywania problemów, myślenie, wyobrażenia, umiejętność klasyfikowania, uogólniania, rozumowania przyczynowo-skutkowego, poznawania samego siebie
- Uczestniczy w zabawach, ćwiczeniach, pracach plastycznych, rozmowach, słuchaniu wierszy, opowiadań, sprzyjających koncentrowaniu uwagi
- Rozwija umiejętności kierowania swoim ciałem poprzez muzykę oraz uczestniczy we wspólnej zabawie
- Rozwija umiejętności odróżniania zachowań pozytywnych od negatywnych
- Kształtuje umiejętności właściwego używania pojęć ciężki, porównuje masy przedmiotów
- Wykazuje zainteresowanie zabawami badawczymi
- Wyrabia umiejętność współdziałania z rówieśnikami
- Rozwija opiekuńczy stosunek względem planety
- Kształtuje postawy proekologiczne, zna zasady segregacji śmieci
- Wyodrębnia głoski w nagłosie, wygłosie, w środku wyrazów ( wg możliwość dzieci)
- Rozpoznaje symbole narodowe
- Poszerza swoją wiedzę na temat Polski
MAMO….TATO!!!
Tematyka - maj:
- Puk, puk, to ja sztuka
- W świecie zwierząt
- Co w trawie piszczy
- Moja mama i mój tata
MOJE MAŁE…….DUŻE SUKCESY
- Rozpoznaje i nazywam instrumenty
- Synchronicznie gram na instrumentach
- Zapoznaje się z monetami i banknotami oraz do posługiwania się pieniędzmi
- Kształtuje odruch przyjmowania prawidłowej postawy,
- Zapoznaje się ze strukturą makaronu suchego i ugotowanego
- Zdobywam wiedzę o zwierzętach zamieszkujących sawannę
- Zapoznaje się z problemem zanieczyszczenia mórz i oceanów
- Wzbogacam wiedzę o zwierzętach zamieszkujących morza i oceany
- Rozpoznaje zwierzęta zamieszkujące pola i lasy
- Rozwijam zainteresowania badawcze
- Poznaje przystosowanie się zwierząt do życia w danym otoczeniu
- Wskazuje i nazywa zwierzęta i owady, które można spotkać na łące
- Uczestniczę w zabawach ruchowych: kształtujących postawę, orientacyjno-porządkowych, bieżnych, z elementami czworakowania,z elementami toczenia, z elementami rzutu, chwytu, równoważnych, organizowanych metodą opowieści ruchowych, ze śpiewem
- Przebywam na świeżym powietrzu: uczestniczy w spacerach, zabawach i ćwiczeniach ruchowy
- Rozwija umiejętności kierowania swoim ciałem poprzez muzykę oraz uczestniczy we wspólnej zabawie
- Kształtuje umiejętności właściwego używania pojęć ciężki, porównuje masy przedmiotów
- Rozróżniam liczenie błędne od poprawnego