- Zamierzenia dydaktyczne
GRUPA ŻÓŁTA
MAMO….TATO!!!
Tematyka - wrzesień:
- To jestem ja
- Moja grupa
- Moja droga do przedszkola
- Idzie jesień przez las, przez park
MOJE MAŁE…….DUŻE SUKCESY
- Poznaje najbliższe otoczeni i niektóre pomieszczenia przedszkolne;
- Poszerza wiedzę na temat różnych regionów Polski i świata w sposób pośredni (zdjęcia, pocztówki, wspomnienia z wakacji)
- Przełamuje lęki przed wypowiedzią na forum grupy (prezentacja pamiątek, pracy plastycznej, wypowiedzi na temat wakacyjnych wspomnień)Szanuje odmienności dzieci i odnosi się do nich z szacunkiem i życzliwością
- Kształtuje umiejętności tworzenia reguł obowiązujących w grupie i stosowania się do nich;
- Integruje się w grupie przedszkolnej, doskonali umiejętności interpersonalne
- Wyrabia postawę współdziałania, koleżeństwa i pomocy
- Utrwala zasady ruchu drogowego, rozpoznaje pasy, sygnalizacje świetlną
- Kształtuje umiejętności określania sytuacji bezpiecznych i niebezpiecznych oraz przewidywania skutków danych działań;
- Utrwala oznaki jesieni,
- Obserwuje zmiany zachodzące w przyrodzie jesienią,
- Rozpoznaje drzewa po liściach i owocach, nazywa gatunki drzew, poznaje ich budowę.
- Przebywa często na świeżym powietrzu
- Rozwija intuicje geometryczną, rozpoznaje koło wśród innych figur
- Wykazuje dbałość o swoja salę
Tematyka - październik:
- Idzie jesień… przez ogród i sad
- Idzie jesień do zwierząt
- Skąd mamy te produktI
- Idzie jesień z deszczem
MOJE MAŁE…….DUŻE SUKCESY
- Rozpoznaje owoce i warzywa za pomocą zmysłów: dotyku, węchu, smaku, wzroku.
- Poznaje cechy figury geometrycznej kwadratu oraz rozwija umiejętności klasyfikowania.
- Nabiera umiejętności posługiwania się ze sztućcami: nożem, widelcem
- Poznaje sposoby przygotowywania się zwierząt do zimy.
- Utrwala nazwy ptaków odlatujących do ciepłych krajów.
- Utrwala zasady bezpieczeństwa podczas zabaw w ogrodzie przedszkolnym korzystając np.; z huśtawek, wspinaczki itp.
- Poznaje figurę geometryczną – prostokąt,
- Utrwala nazwy liczebników porządkowych,
- Zapoznaje się z różnymi rodzajami ziarna, pieczywa oraz z etapami produkcji chleba (w piekarni),
- Rozwija rozumowanie przyczynowo-skutkowe
- Poznaje zastosowanie i właściwości fizycznych mąki i wełny
- Poznaje etapy otrzymywania papieru,
- Doskonali umiejętność myślenia logicznego,
- Wyraża ekspresje twórczą podczas czynności konstrukcyjnych
- Przebywa często na świeżym powietrzu
- Utrwala prawidłową artykulacje poszczególnych głosek i grup spółgłoskowych,
- Rozpoznaje i nazywa poznane litery (a, e, o, m )
- Rozwija zainteresowanie otaczającą przyrodą
Tematyka - listopad:
- Moja rodzina i mój dom
- Co powinienem wiedzieć o Polsce
- Moje prawa i obowiązki
- Moje zdrowie i bezpieczeństwo
MOJE MAŁE…….DUŻE SUKCESY
- Dokonuje oceny zachowań sprzyjających lub zagrażających bezpieczeństwu i zdrowiu,
- Rozpoznaje i nazywa poznane litery (a,o,m,k,d,i,t)
- Odkrywa zapis cyfrowy liczb: 0,5,6
- Bierze udział w zabawach integrujących grupę,
- Poznaje przedmioty służące do utrzymywania czystości, opisuje ich zastosowania,
- Rozumie potrzebę systematycznego dbania o czystość ciała,
- Zapoznaje się z akcesoriami niezbędnymi do bezpiecznej jazdy na rowerze,
- Rozwija zainteresowania kulturą ludową oraz zapoznaje sie z wyglądem polskich strojów ludowych
- Zapoznaje się z polskimi legendami
- Kształtuje umiejętności określania sytuacji bezpiecznych i niebezpiecznych oraz przewidywania skutków danych działań,
- Rozpoznaje wybrane urządzenia wykorzystywane w gospodarstwie domowym dawniej i dziś,
- Rozpoznaje trójkąt wśród innych figur,
- Wie, że dzieci i dorośli mają nie tylko prawa, ale i obowiązki,
- Rozwija umiejętność budowania dłuższych wypowiedzi,
- Rozbudza umiejętność eksperymentowania, formułowania wniosków,
- Zapoznaje się z wybranymi właściwościami magnesu