Informacja Administratora

Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), Dz. U. UE. L. 2016.119.1 z dnia 4 maja 2016r., dalej RODO informuję:
1. dane Administratora i Inspektora Ochrony Danych znajdują się w linku „Ochrona danych osobowych”,
2. Pana/Pani dane osobowe w postaci adresu IP, są przetwarzane w celu udostępniania strony internetowej oraz wypełnienia obowiązków prawnych spoczywających na administratorze(art.6 ust.1 lit.c RODO),
3. jeżeli korzysta Pan/Pani z odnośnika na stronie będącego adresem e-mail placówki to zgadza się Pan/Pani na przetwarzanie danych w celu udzielenia odpowiedzi,
4. dane osobowe mogą być przekazywane organom państwowym, organom ochrony prawnej (Policja, Prokuratura, Sąd) lub organom samorządu terytorialnego w związku z prowadzonym postępowaniem,
5. Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej,
6. Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres i w zakresie niezbędnym do realizacji celu przetwarzania,
7. przysługuje Panu/Pani prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
8. ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
9. podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest fakultatywne (dobrowolne) w celu udostępnienia strony internetowej,
10. Pana/Pani dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanym procesom podejmowania decyzji przez Administratora, w tym profilowaniu.
zamknij

- Zamierzenia dydaktyczne

KWIECIEŃ

TEMATYKA:

  1. Wiosna na wsi,

  2. Dbamy o przyrodę,

  3. Puk, puk to ja sztuka,

  4. Polska, moja Ojczyzna,

  5. Jestem Polakiem i Europejczykiem.

POSTARAM SIĘ:

  • dzielić nazwy obrazka na sylaby lub głoski,

  • wypowiadać się na dany temat,

  • rozpoznawać i nazywać literę f, F, ż, Ż, h, H: małą i wielką, drukowaną i pisaną,

  • tworzyć wyraz z podanych liter,

  • nazywać zwierzęta i ich dzieci przedstawione na zdjęciach,

  • dobierać zwierzęta w rodziny zgodnie z ich gatunkiem,

  • określać, który przedmiot jest cięższy, a który lżejszy,

  • mierzyć objętość płynów,

  • opowiedzieć jak wyglądała praca rolnika kiedyś i dziś,

  • przestrzega ustalonych zasad,

  • podawać słowo rozpoczynające się wskazaną głoską,

  • układać historyjkę obrazkową,

  • pisać litery po śladach i samodzielnie,

  • wymienić, co możemy zrobić dla naszej planety,

  • określać, jakie odpady można umieścić w każdym koszu,

  • uzasadnić, dlaczego segregowanie odpadów jest ważne,

  • tworzyć krajobraz przedstawiający czystą i zadbaną planetę,

  • wiedzieć, kim był Fryderyk Chopin,

  • poznać monety i banknoty i posługiwać się nimi,

  • układać kompozycje z figur geometrycznych,

  • poznawać nazwy zawodów związanych z produkcją telewizyjną i filmową,

  • omawiać herb swojej miejscowości,

  • wspólnie z nauczycielem omówić pasowe ukształtowanie powierzchni Polski,

  • wiedzieć, jak wyglądają polskie symbole narodowe,

  • wypowiadać się na temat flag różnych krajów,

  • wiedzieć, jak wyglądają flaga i maskotka Unii Europejskiej,

  • poznać „Legendę o Lechu” i wymienić pierwszą stolicę Polski,

  • wyjaśnić, jak (wg legendy) orzeł stał się symbolem państwowym,

  • rozpoznawać słowa i próbować zaśpiewać hymn zachowując właściwą postawę,

  • wskazać Polskę na mapie Europy,

  • odnaleźć kształt Polski wśród konturów innych państw

MARZEC

Tematyka:

  1. Marcowa pogoda,

  2. Wiosna, ach to Ty!,

  3. Mamy różne charaktery,

  4. Wielkanoc

Postaram się:

  • wypowiadać się na różne tematy,

  • przestrzegać ustalonych zasad,

  • wymieniać oznaki wiosny,

  • pisać po śladach i samodzielnie,

  • przeliczać w zakresie 9,

  • wiedzieć, czego roślina potrzebuje do życia,

  • kolorować kwiaty odpowiednimi kolorami,

  • sadzić kwiaty razem z rówieśnikami,

  • obserwować prowadzone doświadczenia, stawia hipotezy,

  • dzielić nazwę ubrania na sylaby lub głoski,

  • rozwiązywać działania matematyczne z użyciem liczmanów,

  • udzielać odpowiedzi na pytania,

  • podawać rymy do wypowiedzianych przez nauczyciela słów,

  • rozpoznawać i nazywać literę c, C, ł, Ł, j, J: małą i wielką, drukowaną i pisaną,

  • liczyć słowa w zdaniach,

  • rozpoznawać zapis graficzny liczby 10,

  • układać ptaki lub kwiaty z figur geometrycznych,

  • odczytywać litery, wpisuje je w okienka,

  • wiedzieć, na czym polega obieg wody w przyrodzie,

  • rozwiązywać zagadki,

  • stosować określenia: dłuższy, krótszy,

  • rysować to, co jest dla niego ważne,

  • wykonywać działania, koloruje zgodnie z kodem,

  • pokazywać wybraną emocję mimiką i gestem,

  • zgodnie współdziałać z rówieśnikami podczas zabaw przy muzyce,

  • rozróżniać zachowania – pozytywne i negatywne,

  • wyjaśniać, dlaczego należy pomagać,

  • dobierać się w pary pod względem wspólnej cechy,

  • wskazywać 10 różnic na obrazkach,

  • odejmować w dostępnym sobie zakresie

LUTY

Tematyka:

  • Wspaniałe zabawy na śniegu,

  • Tajemnice kosmosu,

  • W dziecięcym laboratorium,

  • Zwierzęta sprzed milionów lat.

Postaram się:

  • Układać historyjkę obrazkową,

  • rozpoznawać i nazywa literę w, W oraz z,Z: małą i wielką, drukowaną i pisaną,

  • rozwiązywać krzyżówkę, odczytywaće hasło,

  • dodawać w dostępnym dla siebie zakresie,

  • wymieniać wybrane sporty zimowe,

  • przestrzegać ustalonych zasad,

  • samodzielnie wykonywać codzienne czynności,

  • rozpoznawać cyfrę 9,

  • odczytywać liczbę i umieszczać w szarfie odpowiednią liczbę kamyków,

  • wiedzieć, jak wyglądają rakieta, sonda kosmiczna, wahadłowiec, i łazik marsjański,

  • rysować po śladach,

  • wypowiadać się na określony temat,

  • wykonać określone zadanie,

  • układać zdania z nazwami obrazków,

  • uczestniczyć w eksperymentach,

  • układać wyraz z liter,

  • kolorować zgodnie z kodem,

  • wiedzieć, co przyciąga magnes,

  • odpowiednio reagować na podane hasło,

  • grać na instrumentach,

  • podejmować próby stawiania hipotez,

  • tworzyć piasek wulkaniczny,

  • układać sylaby tak, aby pionowo i poziomo się nie powtórzyły,

  • wyróżniać głoski w nagłosie, śródgłosie lub wygłosie,

  • przedstawiać treść piosenki ruchem,

  • układać zadania do sytuacji przedstawionych na obrazkach,

  • przekazywać piłkę do rąk partnera,

  • odszukiwać dwie takie same litery,

  • wymienić nazwy zwierząt żyjące w epoce lodowcowej,

  • układać z kamyków tropy dinozaura

STYCZEŃ

Tematyka:

Zwierzęta zimą

Fryzjer, weterynarz czy lekarz,

Kim są rodzice moich rodziców,

Baśnie, bajki, bajeczki

Postaram się:

  • podawać nazwy ptaków i dzielić je na sylaby,

  • wypowiadać się na dany temat,

  • łączyć wyrazy z odpowiednimi zdjęciami,

  • podawać wynik dodawania,

  • rozpoznawać symbol dodawania,

  • rozwiązywać zagadki,

  • opowiadać o pracy leśniczego,

  • nazywać zwierzęta przedstawione na tablicy demonstracyjnej,

  • liczyć zwierzęta, wpisywać odpowiednie liczby,

  • rozpoznać wybrane tropy zwierząt,

  • nazywać wybrane drzewa iglaste,

  • podawać nazwę zawodu, w którym potrzebne są przedmioty przedstawione na obrazkach,

  • wiedzieć, które akcesoria i przyrządy pasują do osób wykonujących wskazane zawody,

  • układać wymieszane zdjęcia w odpowiedniej kolejności,

  • znać nazwy zawodów dawnych i współczesnych,

  • określać pierwszą głoskę w nazwie zdjęcia,

  • wykonywać obliczenia,

  • określać, czy zdanie jest prawdziwe czy fałszywe,

  • układać mozaikę na planszy,

  • kończyć rozpoczęte zdania,

  • opisywać zawód, nie podając jego nazwy,

  • tworzyć pytania,

  • wyodrębniać pierwszą i ostatnią głoskę w słowie,

  • odszukiwać na obrazku te jego fragmenty, które znajdują się pod nim,

  • wymieniać sposoby na spędzanie czasu wolnego z dziadkami,

  • wiedzieć, co to jest drzewo rodowe i potrafić je omówić,

  • ilustrować piosenkę ruchem,

  • wymieniać etapy powstawania książki.

GRUDZIEŃ

Postaram się:

  • wypowiada pełnymi zdaniami na określony temat,

  • wymienia oznaki zimy,

  • dzieli słowa na głoski,

  • mówi o swoich przypuszczeniach, hipotezach,

  • zapamiętuje algorytm, potrafi stworzyć kod,

  • wie, że czas mierzymy za pomocą zegara,

  • rozpoznaje i literę s, S, drukowaną i pisaną, małą i wielką,

  • podejmuje próby odczytania godzin na zegarze,

  • zna różne rodzaje zegarów,

  • wymienia pory roku, zna ich cechy charakterystyczne,

  • tworzy mapę pojęciową,

  • rozumie konieczność zachowania prawidłowej postawy ciała podczas wykonywania ćwiczeń,

  • wymienia dni tygodnia, miesięcy oraz pory roku,

  • zna polskie tradycje świąteczne,

  • stosuje liczebniki porządkowe,

  • poprawnie układa historyjkę obrazkową,

  • reaguje odpowiednim ruchem na muzykę w różnej tonacji,

  • poszerza wiedzę na temat świąt w tradycji bożonarodzeniowych w wybranych krajach,

  • projektuje kartkę świąteczną wg własnego pomysłu,

  • sprząta po wykonaniu pracy plastycznej,

  • szanuje zabawki swoje i innych,

  • sprząta własność swoją i cudzą,

  • wie, jakimi zabawkami bawiono się dawniej,

  • liczy w dostępnym sobie zakresie,

  • układa rytmy,

  • wyraża swoje emocje odgrywając role,

  • opowiada, jak powstaje pluszowy miś.

LISTOPAD

Tematyka:

  • Co powinienem wiedzieć o Polsce?,

  • Zdrowie to nasz skarb

  • Co ułatwia pracę w domu?

  • Odwiedziny Mikołaja

Postaram się:

  • rozpoznaje i nazywa litery: t, d, k, l: drukowane i pisane, małe i wielkie,

  • łączy litery w sylaby,

  • kończy rozpoczęte zdanie,

  • pisze litery po śladzie i samodzielnie,

  • wypowiada się na tematy związane z kulturą ludową,

  • zdobywa informacje na temat znanych Polek i Polaków,

  • rozpoznaje prostokąt wśród innych figur,

  • wie, kiedy zwrócić się o pomoc do lekarza,

  • opowiada, co jest przedstawione na obrazku,

  • wymienia prawa i obowiązki dziecka

  • podaje pomysły, jak można ulepszyć odkurzacz,

  • wypowiada się na temat opowiadania,

  • wyznacza część wspólną zbiorów,

  • na hasło naśladuje odgłos wybranego urządzenia,

  • numeruje zdjęcia, koloruje pola na podane kolory,

  • wypowiada się na temat swoich obowiązków,

  • składa obrazek z części,

  • nazywa urządzenia, koloruje pola zgodnie z instrukcją,

  • wymienia wybrane urządzenia kuchenne służące do przygotowywania posiłków,

  • wymienia zasady bezpieczeństwa w czasie korzystania z urządzeń elektrycznych,

  • układa zdania z określonej liczy słów

  • układa kolejność zdarzeń w opowiadaniu,

  • klasyfikuje prezenty pod względem wielkości,

  • potrafi stosować znaki: <, >, =,

  • lepi prezent z plasteliny,

  • wie, co znaczy wyrażenie pomocna dłoń,

  • układa pytanie do zdania oznajmującego,

  • buduje zdanie będące konkluzją dwóch poprzednich zdań,

PAŹDZIERNIK

Tematyka:

  • Jesień w sadzie, w ogrodzie;

  • Zwierzęta jesienią;

  • Moja rodzina, mój dom;

  • Domowi ulubieńcy;

  • A deszcz pada, pada;

Postaram się:

  • zdobywa nowe wiadomości na temat owoców,

  • rozpoznaje i nazywa literę ( o, a, m, e ) : drukowaną i pisaną, małą i wielką,

  • dzieli słowa na głoski.

  • rozpoznaje cyfry 1 i 2, 3, 4

  • wykonuje improwizację do przedstawienia o warzywach,

  • ocenia smaki warzyw (gotowych surówek)

  • rozwiązuje zagadki,

  • respektuje zasady gry.

  • potrafi wykonać czynności związane z ustalonymi sygnałami (podczas zabaw),

  • wie, jak zachowuje się jeż w środowisku naturalnym,

  • rozróżnia głoski w nagłosie

  • wie, które ptaki odlatują z Polski na zimę, a które w Polsce zimują,

  • opisuje ptaki przedstawione na zdjęciu

  • czyta wyrazy globalnie,

  • tworzy kod

  • mówi z szacunkiem o swojej rodzinie,

  • rozpoznaje i nazywa trójkąt,

  • tworzy różne konfiguracje z trójkątów,

  • wypowiada się na temat różnych rodzajów domów,

  • nazywa pomieszczenia znajdujące się w domu,

  • uczestniczy we wspólnym przygotowywaniu sałatki

  • określa kierunki i zapisuje ruchy za pomocą kodu,

  • współdziała z innymi dziećmi w zabawie.

  • wypowiada się na podstawie wysłuchanego tekstu,

  • wciela się w rolę zwierzątka domowego,

  • wypowiada się na temat kotów.

  • wie, czym jest schronisko dla zwierząt,

  • zna zwyczaje różnych zwierząt domowych,

WRZESIEŃ

Tematyka:

  • Wspomnienia z wakacji.

  • O sobie samym.

  • Moja droga do przedszkola.

  • Jesień w parku, w lesie.

Postaram się:

  • nauczyć zaprezentować siebie na forum grupy

  • proponować wspólne zabawy z kolegami i zgadnie z nimi bawić

  • zapamiętać i stosować zasady zachowania na placu zabaw i w sali przedszkolnej;

  • bawić w zabawy ruchowe integrujące grupę

  • wypowiadać na swój temat

  • wymieniać nazwy poszczególnych części ciała

  • wypowiadać na temat usłyszanego opowiadania

  • rozpoznać zapis graficzny swojego imienia

  • rozpoznać i nazywać różnice , wykorzystując zmysły : smaku, dotyku, węchu, wzroku, słuchu

  • podać właściwy sposób zachowania w określonych sytuacjach

  • wyjaśnić , co znaczy dobry przyjaciel

  • pełnić obowiązki dyżurnego w grupie

  • określać położenia zabawki w przestrzeni : nad, pod, za, itd.

  • nauczyć rozpoznawać wybrane znaki drogowe

  • wymieniać zasady poruszania w ruchu drogowym i stosować do nich w czasie spacerów

  • poprawnie przechodzić przez ulicę na pasach ze światłami i bez

  • poznać jak działa sygnalizator świetlny i co oznaczają kolory : żółty , czerwony, zielony

  • nauczyć numeru alarmowego 112 i dowiedzieć , kiedy należy z niego korzystać

  • zapamiętać nazwę figury geometrycznej „ koło” i wskazać ją wśród innych figur

  • wymieniać zaobserwowane zmiany, charakterystyczne dla jesieni

  • rozpoznać i nazywać gatunki drzew po liściach i owocach

  • wykonać pracę plastyczną z wykorzystaniem materiału przyrodniczego

  • brać czynny udział w obserwacjach przyrody

  • rozpoznać i nazywać wybrane drzewa iglaste