Informacja Administratora

Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), Dz. U. UE. L. 2016.119.1 z dnia 4 maja 2016r., dalej RODO informuję:
1. dane Administratora i Inspektora Ochrony Danych znajdują się w linku „Ochrona danych osobowych”,
2. Pana/Pani dane osobowe w postaci adresu IP, są przetwarzane w celu udostępniania strony internetowej oraz wypełnienia obowiązków prawnych spoczywających na administratorze(art.6 ust.1 lit.c RODO),
3. jeżeli korzysta Pan/Pani z odnośnika na stronie będącego adresem e-mail placówki to zgadza się Pan/Pani na przetwarzanie danych w celu udzielenia odpowiedzi,
4. dane osobowe mogą być przekazywane organom państwowym, organom ochrony prawnej (Policja, Prokuratura, Sąd) lub organom samorządu terytorialnego w związku z prowadzonym postępowaniem,
5. Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej,
6. Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres i w zakresie niezbędnym do realizacji celu przetwarzania,
7. przysługuje Panu/Pani prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
8. ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
9. podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest fakultatywne (dobrowolne) w celu udostępnienia strony internetowej,
10. Pana/Pani dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanym procesom podejmowania decyzji przez Administratora, w tym profilowaniu.
zamknij

- Zamierzenia dydaktyczne

Kwiecień

Tematyka:

1. Kolory wiosny

2. Wiosenny ogród

3. Nadchodzi Wielkanoc

4. Dbamy o zdrowie

5. W wiejskiej zagrodzie

 

Postaram się:

-utrwalić znajomość kolorów

-dopasować podpisy do obrazków

-podzielić wyraz na głoski

-zaśpiewać piosenkę „Wiosenny walczyk”

-odwzorować liczbę elementów zbioru

-odtworzyć liczbę sylab w wyrazie

-zareagować ruchem na sygnał słowny

-przedstawić graficznie pojęcia: nad, pod, na, w

-odegrać rolę w zabawie inscenizowanej do piosenki

-ułożyć rytmy w tworzywa przyrodnicznego

-poznać budowę drzewa

-rozpoznać gatunki drzew i krzewów

-wymienić nazwy narzędzi ogrodniczych

-rozwinąć orientację na kartce papieru

-wykonać pracę plastyczną

-rozwiązać zagadki ruchowe

-wykonać kartkę wielkanocną

-utrwalić treść wiersza „Wielkanoc”

-połączyć obrazki w pary

-narysować zdrowe produkty

-wzbogacić wiedzę na temat higieny osobistej

-przeliczyć elementy zbioru

-utrwalić zapis graficzny swojego imienia

-wyjaśnić zastosowanie przyborów toaletowych

-poznać symbole związane ze służbą zdrowia

-wyjaśnić pojęcie „niepełnosprawność”

-powtórzyć dźwięki wydawane przez zwierzęta wiejskie

-poznać pojęcia: wewnątrz, na zewnątrz

-wzbogacić wiedzę na temat pracy rolnika

-ułożyć zagadki na temat zwierząt wiejskich

-pokojowo rozwiązywać konflikty

-szanować zabawki

 

Marzec

TEMATYKA :

  1. Domowi ulubieńcy kot i pies

  2. Cztery żywioły

  3. Gdzie jesteś wiosno?

  4. Nadchodzi Wielkanoc

Postaram się :

- zapoznać się z obrazem graficznym liter : Ł, ł, P, p

- wzbogacić wiedzę na temat psów i kotów

- bawić się zgodnie z innymi

- zapamiętać i odtworzyć sekwencje dźwiękowe

- rozpoznać zapis graficzny swojego imienia

- rozwinąć umiejętność w schemacie własnego ciała

- zaśpiewać piosenkę „Pieski małe dwa”

- przeliczać elementy zbioru

- zagrać na instrumentach „muzykę żywiołów”

- rozdmuchać kleks z rozwodnionej farby

- dobrać wyrazy rozpoczynające się tą samą głoską

- porównać ciężar przedmiotów

- opowiedzieć historyjkę obrazkową

- poznać zabawy z kostką

- poznać wygląd i nazwę pierwszych wiosennych kwiatów

- wymienić cechy charakterystyczne wiosny

- uporządkować elementy zbioru wg ilości wzrastającej i malejącej

- wziąć udział w zabawach ruchowych

- ułożyć obraz z patyczków

- odwzorować rytmy

- rozwiązać zagadki słuchowe

- odkodować zaszyfrowaną informację

- poznać tradycje Świąt Wielkanocnych

Luty

Tematyka:

1. Dzieci lubią zimę

2.Nasze zmysły

3. W świecie sztuki

4. Robimy zakupy w sklepie

 

Postaram się:

-wzbogacić wiedzę na temat zabaw i sportów zimowych

-poznać nową technikę plastyczną

-przedstawić ruchem zabawy na śniegu i lodzie

-posegregować przedmioty według różnego kryterium

-namalować obrazek do muzyki klasycznej

-utrwalić wiadomości na temat charakterystycznych cech zimy

-rozpoznać gatunki ptaków

-utrwalić pojęcia liczby od 0 do 9

-skonstruować grę planszową według własnego pomysłu

-poznać narządy zmysłów

-narysować swoje emocje

-przeliczyć elementy zbioru w możliwie szerokim zakresie

-rozwiązać zagadki rysunkowe

-stworzyć opowieść muzyczno-ruchową

-rozpoznać odgłosy instrumentów

-opowiedzieć historyjkę obrazkową

-poznać wierszyk z masażykiem

-nazwać czynności przedstawione na obrazkach

-wymienić słowa zaczynające się określoną głoską

-wyodrębnić głoski w wyrazach

-narysować swoją wizję obrazu znanego artysty

-ułożyć zdanie o wybranej zabawce

-rozpoznać przedmioty za pomocą dotyku

-poznać monety i banknoty

-używać zwrotów grzecznościowych

-aktywnie uczestniczyć w zabawach ruchowych

Styczeń

TEMATYKA :

  1. Witamy Nowy Rok
  2. W karnawale czas na bale
  3. Moja babcia i mój dziadek
  4. Zima lubi dzieci

Postaram się :

- zapoznać z obrazem graficznym liter :U, u, B, b

- przyswoić pojęcia „rok”, pory roku”

- wziąć udział w zabawach ruchowo-graficznych

- utrwalić wiadomości na temat czterech pór roku

- nabyć umiejętności wyrażania własnymi słowami treści utworów literackich

- rozwijać wrażliwość estetyczną

- zapoznać z wyglądem cyfry 8 i 9

- doskonalić koordynację wzrokowo-słuchową i orientację przestrzenną

- rozwijać pamięć słuchową

- utrwalić poznane tańce i piosenki

- rysować oburącz

- utworzyć skojarzenia do słowa zima

- rozwijać świadomość własnego ciała w zakresie dużej i małej motoryki

- poznać nazwę 12 miesięcy

- utrwalić cechy charakterystyczne zimy

- poznać znaczenie słowa karnawał, maska

- przyjmować prawidłową postawę podczas ćwiczeń

- zaprezentować swoje umiejętności na forum grupy

- rozróżniać figury geometryczne

- opowiedzieć o swoich dziadkach

- utrwalić pojęcia prawy, lewy

Grudzień

Tematyka:

1. Imieniny Mikołaja

2. Kuchenne laboratorium

3. Czekamy na święta

4. Świąteczne spotkania rodzinne

 

Postaram się:

-poznać obraz graficzny liter E, e, R, r

-dorysować brakujące części w postaci Mikołaja

-utrwalić znajomość liczb w możliwie szerokim zakresie

-wykonać sylwetę Mikołaja

-rozpoznać przedmioty ukryte w worku

-narysować ilustrację do wysłuchanego tekstu

-rozwiązać zagadki rysunkowe

-pokolorować koła w porządku rytmicznym

-poznać obraz graficzny cyfry 7

-wyróżnić pierwszą głoskę w swoim imieniu

-utrwalić znajomość liczebników porządkowych

-utrwalić nazewnictwo naczyń i przyborów kuchennych

-rozróżnić samogłoski i spółgłoski

-utrwalić pojęcia: więcej, mniej, tyle samo

-współdziałać w zabawie z innymi dziećmi

-poznać nazwy dni tygodnia

-poznać zasady zdrowego żywienia

-utrwalić pojęcia ciężki - lekki

-utrwalić pojęcia: na, nad, pod, wokół, między

-wykonać ozdobę choinkową

-pokolorować mandalę zimową

-wymienić i omówić tradycje świąteczne

-poznać zwyczaje bożonarodzeniowe w innych krajach

-rozwiązać zagadki na temat Świąt Bożego Narodzenia

-złożyć obrazek z podanych elementów

Listopad

Tematyka:

1. Wszyscy mają domy

2. Leśne śpiochy i nie-śpiochy

3. Odkrywamy kosmos

4. Zabawa w teatr

 

Postaram się :

 - wzbogacić wiedzę na temat domów ludzi i zwierząt

- wziąć udział w wycieczce po osiedlu i oglądaniu budynków

- wyrazić swoje zdanie na temat tego, czy lepiej mieszkać na wsi, czy w mieście

- utrwalić umiejętność podziału wyrazu na sylaby

- nawiązać pozytywne relacje w grupie

- ułożyć dom z figur geometrycznych

- pokolorować obrazek zgodnie z opisem

- formułować pytania

- szanować zabawki

- bawić zgodnie z innymi

- poznać mieszkańców lasu i ich domy

- wzbogacić swoją wiedzę przyrodniczą

- zilustrować opowieść ruchową

- utrwalić cyfry 1-5

- rozwinąć orientację w określaniu miejsca na kartce papieru

- rozwinąć spostrzegawczość słuchową

- zapoznać z wyglądem litery „K, k, D, d, Y, y, L, l

- poznać znak odejmowania

- rozwinąć umiejętność reagowania na zmiany w muzyce

- odnaleźć szczegóły różniące dwa obrazki

- sprawnie wykonać ćwiczenia ruchowe

- ułożyć rytmy dzień – noc

- zapoznać z podstawowymi rodzajami lalek: pacynka, kukiełka, marionetka, lalka cieniowa

- podjąć próbę ilustrowania muzyki za pomocą figur geometrycznych

- pobawić się w teatr cieni,

- utrwalić swoją wiedzę n/t teatru

- opowiedzieć o sobie na forum grupy

Wrzesień

Tematyka:

1. Witaj w przedszkolu

2. Razem jest weselej

3. Nasze emocje i uczucia

4. Powitanie jesieni

 

Postaram się:

-utrwalić obraz graficzny swojego imienia

-wypowiadać pełnym zdaniem

-policzyć wyrazy w zdaniu

-zaznaczyć ilość sylab w wyrazie

-policzyć głoski w wyrazie

-dokonać analizy i syntezy sylabowej określonych wyrazów

-wysłuchać i nazwać pierwszą głoskę w podanych wyrazach

-ułożyć zdania z podanymi wyrazami

-słuchać uważnie utworów literatury dziecięcej

-ustalić kolejność zdarzeń w historyjce obrazkowej

-recytować wiersz z pamięci

-utrwalić znajomość cyfr w zakresie 1-10

-rozpoznać kształty figur geometrycznych

-wyciąć figury geometryczne

-używać nazw liczebników porządkowych

-umiejętnie poruszać w przestrzeni: w prawo, w lewo, do przodu, do tyłu

-posługiwać pojęciami: na, pod, obok, w, na

-odtworzyć, uzupełnić i kontynuować rytmy

-utrwalić znajomość kolorów

-narysować swój portret

-namalować obrazek do muzyki klasycznej

-złożyć harmonijkę z papieru

-zauważyć zmiany w otoczeniu

-przestrzegać zasad ustalonego kodeksu

-przestrzegać zasad bezpieczeństwa podczas zabaw w ogrodzie przedszkolnym

-używać zwrotów grzecznościowych

-odkładać zabawki na wyznaczone miejsce

-dbać o porządek w miejscu pracy

-aktywnie uczestniczyć w zabawie

Październik

Tematyka:

1. W sadzie i w ogrodzie

2. Złota jesień wokół nas

3. Dbam o swoje bezpieczeństwo

4. Ważne wynalazki

5. Sposoby na jesienną szarugę

 

Postaram się:

-posługiwać nazwami owoców i warzyw

-wzbogacić wiedzę na temat pochodzenia owoców

-wypowiadać pełnym zdaniem

-zaznajomić z wyglądem i sposobem kreślenia liter: „O, o”, „A, a”

-dokonać analizy i syntezy sylabowej określonych wyrazów

-wysłuchać i nazwać pierwszą głoskę w podanych wyrazach

-wymienić charakterystyczne cechy jesieni

-słuchać uważnie utworów literatury dziecięcej

-ustalić kolejność zdarzeń w historyjce obrazkowej

-poznać zasady przechodzenia przez jezdnię

-opisać wygląd i znaczenie znaków drogowych

-wzbogacić wiedzę na temat pracy policjanta

-zapamiętać numer alarmowy 112

-utrwalić znajomość swojego adresu domowego

-poznać wygląd cyfr 1, 2, 3, 4 i 5

-używać nazw liczebników porządkowych

-umiejętnie poruszać w przestrzeni: w prawo, w lewo, do przodu, do tyłu

-posługiwać pojęciami: na, pod, za, obok, w, na

-utrwalić znajomość kolorów

-przestrzegać zasad bezpieczeństwa podczas zabaw w ogrodzie przedszkolnym

-używać zwrotów grzecznościowych

-odkładać zabawki na wyznaczone miejsce

-aktywnie uczestniczyć w zabawie