- Zamierzenia dydaktyczne
Listopad
Tematyka:
1. Wszyscy mają domy
2. Leśne śpiochy i nie-śpiochy
3. Odkrywamy kosmos
4. Zabawa w teatr
Postaram się :
- wzbogacić wiedzę n/t domów ludzi i zwierząt
- wziąć udział w wycieczce po osiedlu i oglądaniu budynków
- wyrazić swoje zdanie n/t tego, czy lepiej mieszkać na wsi, czy w mieście
- utrwalić umiejętność podziału wyrazu na sylaby
- nawiązać pozytywne relacje w grupie
- ułożyć dom z figur geometrycznych
- pokolorować obrazek zgodnie z opisem
- formułować pytania
- szanować zabawki
- bawić się zgodnie z innymi
- poznać mieszkańców lasu i ich domy
- wzbogacić swoją wiedzę przyrodniczą
- zilustrować opowieść ruchową
- utrwalić cyfry 1-5
- rozwinąć orientację w określaniu miejsca na kartce papieru
- rozwinąć spostrzegawczość słuchową
- zapoznać się z wyglądem litery „K, k, D, d, Y, y, L, l
- poznać znak odejmowania
- rozwinąć umiejętność reagowania na zmiany w muzyce
- odnaleźć szczegóły różniące dwa obrazki
- sprawnie wykonać ćwiczenia ruchowe
- ułożyć rytmy dzień – noc
- zapoznać się z podstawowymi rodzajami lalek: pacynka, kukiełka, marionetka, lalka cieniowa
- podjąć próbę ilustrowania muzyki za pomocą figur geometrycznych
- pobawić się w teatr cieni,
- utrwalić swoją wiedzę n/t teatru
- opowiedzieć o sobie na forum grupy
Październik
Tematyka:
1. W sadzie i w ogrodzie
2. Złota jesień wokół nas
3. Dbam o swoje bezpieczeństwo
4. Ważne wynalazki
5. Sposoby na jesienną szarugę
Postaram się:
-posługiwać nazwami owoców i warzyw
-wzbogacić wiedzę na temat pochodzenia owoców
-wypowiadać pełnym zdaniem
-zaznajomić z wyglądem i sposobem kreślenia liter: „O, o”, „A, a”
-dokonać analizy i syntezy sylabowej określonych wyrazów
-wysłuchać i nazwać pierwszą głoskę w podanych wyrazach
-wymienić charakterystyczne cechy jesieni
-słuchać uważnie utworów literatury dziecięcej
-ustalić kolejność zdarzeń w historyjce obrazkowej
-poznać zasady przechodzenia przez jezdnię
-opisać wygląd i znaczenie znaków drogowych
-wzbogacić wiedzę na temat pracy policjanta
-zapamiętać numer alarmowy 112
-utrwalić znajomość swojego adresu domowego
-poznać wygląd cyfr 1, 2, 3, 4 i 5
-używać nazw liczebników porządkowych
-umiejętnie poruszać w przestrzeni: w prawo, w lewo, do przodu, do tyłu
-posługiwać pojęciami: na, pod, za, obok, w, na
-utrwalić znajomość kolorów
-przestrzegać zasad bezpieczeństwa podczas zabaw w ogrodzie przedszkolnym
-używać zwrotów grzecznościowych
-odkładać zabawki na wyznaczone miejsce
-aktywnie uczestniczyć w zabawie
Wrzesień
Tematyka:
1. Witaj w przedszkolu
2. Razem jest weselej
3. Nasze emocje i uczucia
4. Powitanie jesieni
Postaram się:
-utrwalić obraz graficzny swojego imienia
-wypowiadać pełnym zdaniem
-policzyć wyrazy w zdaniu
-zaznaczyć ilość sylab w wyrazie
-policzyć głoski w wyrazie
-dokonać analizy i syntezy sylabowej określonych wyrazów
-wysłuchać i nazwać pierwszą głoskę w podanych wyrazach
-ułożyć zdania z podanymi wyrazami
-słuchać uważnie utworów literatury dziecięcej
-ustalić kolejność zdarzeń w historyjce obrazkowej
-recytować wiersz z pamięci
-utrwalić znajomość cyfr w zakresie 1-10
-rozpoznać kształty figur geometrycznych
-wyciąć figury geometryczne
-używać nazw liczebników porządkowych
-umiejętnie poruszać w przestrzeni: w prawo, w lewo, do przodu, do tyłu
-posługiwać pojęciami: na, pod, obok, w, na
-odtworzyć, uzupełnić i kontynuować rytmy
-utrwalić znajomość kolorów
-narysować swój portret
-namalować obrazek do muzyki klasycznej
-złożyć harmonijkę z papieru
-zauważyć zmiany w otoczeniu
-przestrzegać zasad ustalonego kodeksu
-przestrzegać zasad bezpieczeństwa podczas zabaw w ogrodzie przedszkolnym
-używać zwrotów grzecznościowych
-odkładać zabawki na wyznaczone miejsce
-dbać o porządek w miejscu pracy
-aktywnie uczestniczyć w zabawie