- Zamierzenia dydaktyczne
Kwiecień
Tematyka:
1. Kolory wiosny
2. Wiosenny ogród
3. Nadchodzi Wielkanoc
4. Dbamy o zdrowie
5. W wiejskiej zagrodzie
Postaram się:
-utrwalić znajomość kolorów
-dopasować podpisy do obrazków
-podzielić wyraz na głoski
-zaśpiewać piosenkę „Wiosenny walczyk”
-odwzorować liczbę elementów zbioru
-odtworzyć liczbę sylab w wyrazie
-zareagować ruchem na sygnał słowny
-przedstawić graficznie pojęcia: nad, pod, na, w
-odegrać rolę w zabawie inscenizowanej do piosenki
-ułożyć rytmy w tworzywa przyrodnicznego
-poznać budowę drzewa
-rozpoznać gatunki drzew i krzewów
-wymienić nazwy narzędzi ogrodniczych
-rozwinąć orientację na kartce papieru
-wykonać pracę plastyczną
-rozwiązać zagadki ruchowe
-wykonać kartkę wielkanocną
-utrwalić treść wiersza „Wielkanoc”
-połączyć obrazki w pary
-narysować zdrowe produkty
-wzbogacić wiedzę na temat higieny osobistej
-przeliczyć elementy zbioru
-utrwalić zapis graficzny swojego imienia
-wyjaśnić zastosowanie przyborów toaletowych
-poznać symbole związane ze służbą zdrowia
-wyjaśnić pojęcie „niepełnosprawność”
-powtórzyć dźwięki wydawane przez zwierzęta wiejskie
-poznać pojęcia: wewnątrz, na zewnątrz
-wzbogacić wiedzę na temat pracy rolnika
-ułożyć zagadki na temat zwierząt wiejskich
-pokojowo rozwiązywać konflikty
-szanować zabawki
Marzec
TEMATYKA :
Domowi ulubieńcy kot i pies
Cztery żywioły
Gdzie jesteś wiosno?
Nadchodzi Wielkanoc
Postaram się :
- zapoznać się z obrazem graficznym liter : Ł, ł, P, p
- wzbogacić wiedzę na temat psów i kotów
- bawić się zgodnie z innymi
- zapamiętać i odtworzyć sekwencje dźwiękowe
- rozpoznać zapis graficzny swojego imienia
- rozwinąć umiejętność w schemacie własnego ciała
- zaśpiewać piosenkę „Pieski małe dwa”
- przeliczać elementy zbioru
- zagrać na instrumentach „muzykę żywiołów”
- rozdmuchać kleks z rozwodnionej farby
- dobrać wyrazy rozpoczynające się tą samą głoską
- porównać ciężar przedmiotów
- opowiedzieć historyjkę obrazkową
- poznać zabawy z kostką
- poznać wygląd i nazwę pierwszych wiosennych kwiatów
- wymienić cechy charakterystyczne wiosny
- uporządkować elementy zbioru wg ilości wzrastającej i malejącej
- wziąć udział w zabawach ruchowych
- ułożyć obraz z patyczków
- odwzorować rytmy
- rozwiązać zagadki słuchowe
- odkodować zaszyfrowaną informację
- poznać tradycje Świąt Wielkanocnych
Luty
Tematyka:
1. Dzieci lubią zimę
2.Nasze zmysły
3. W świecie sztuki
4. Robimy zakupy w sklepie
Postaram się:
-wzbogacić wiedzę na temat zabaw i sportów zimowych
-poznać nową technikę plastyczną
-przedstawić ruchem zabawy na śniegu i lodzie
-posegregować przedmioty według różnego kryterium
-namalować obrazek do muzyki klasycznej
-utrwalić wiadomości na temat charakterystycznych cech zimy
-rozpoznać gatunki ptaków
-utrwalić pojęcia liczby od 0 do 9
-skonstruować grę planszową według własnego pomysłu
-poznać narządy zmysłów
-narysować swoje emocje
-przeliczyć elementy zbioru w możliwie szerokim zakresie
-rozwiązać zagadki rysunkowe
-stworzyć opowieść muzyczno-ruchową
-rozpoznać odgłosy instrumentów
-opowiedzieć historyjkę obrazkową
-poznać wierszyk z masażykiem
-nazwać czynności przedstawione na obrazkach
-wymienić słowa zaczynające się określoną głoską
-wyodrębnić głoski w wyrazach
-narysować swoją wizję obrazu znanego artysty
-ułożyć zdanie o wybranej zabawce
-rozpoznać przedmioty za pomocą dotyku
-poznać monety i banknoty
-używać zwrotów grzecznościowych
-aktywnie uczestniczyć w zabawach ruchowych
Styczeń
TEMATYKA :
- Witamy Nowy Rok
- W karnawale czas na bale
- Moja babcia i mój dziadek
- Zima lubi dzieci
Postaram się :
- zapoznać z obrazem graficznym liter :U, u, B, b
- przyswoić pojęcia „rok”, pory roku”
- wziąć udział w zabawach ruchowo-graficznych
- utrwalić wiadomości na temat czterech pór roku
- nabyć umiejętności wyrażania własnymi słowami treści utworów literackich
- rozwijać wrażliwość estetyczną
- zapoznać z wyglądem cyfry 8 i 9
- doskonalić koordynację wzrokowo-słuchową i orientację przestrzenną
- rozwijać pamięć słuchową
- utrwalić poznane tańce i piosenki
- rysować oburącz
- utworzyć skojarzenia do słowa zima
- rozwijać świadomość własnego ciała w zakresie dużej i małej motoryki
- poznać nazwę 12 miesięcy
- utrwalić cechy charakterystyczne zimy
- poznać znaczenie słowa karnawał, maska
- przyjmować prawidłową postawę podczas ćwiczeń
- zaprezentować swoje umiejętności na forum grupy
- rozróżniać figury geometryczne
- opowiedzieć o swoich dziadkach
- utrwalić pojęcia prawy, lewy
Grudzień
Tematyka:
1. Imieniny Mikołaja
2. Kuchenne laboratorium
3. Czekamy na święta
4. Świąteczne spotkania rodzinne
Postaram się:
-poznać obraz graficzny liter E, e, R, r
-dorysować brakujące części w postaci Mikołaja
-utrwalić znajomość liczb w możliwie szerokim zakresie
-wykonać sylwetę Mikołaja
-rozpoznać przedmioty ukryte w worku
-narysować ilustrację do wysłuchanego tekstu
-rozwiązać zagadki rysunkowe
-pokolorować koła w porządku rytmicznym
-poznać obraz graficzny cyfry 7
-wyróżnić pierwszą głoskę w swoim imieniu
-utrwalić znajomość liczebników porządkowych
-utrwalić nazewnictwo naczyń i przyborów kuchennych
-rozróżnić samogłoski i spółgłoski
-utrwalić pojęcia: więcej, mniej, tyle samo
-współdziałać w zabawie z innymi dziećmi
-poznać nazwy dni tygodnia
-poznać zasady zdrowego żywienia
-utrwalić pojęcia ciężki - lekki
-utrwalić pojęcia: na, nad, pod, wokół, między
-wykonać ozdobę choinkową
-pokolorować mandalę zimową
-wymienić i omówić tradycje świąteczne
-poznać zwyczaje bożonarodzeniowe w innych krajach
-rozwiązać zagadki na temat Świąt Bożego Narodzenia
-złożyć obrazek z podanych elementów
Listopad
Tematyka:
1. Wszyscy mają domy
2. Leśne śpiochy i nie-śpiochy
3. Odkrywamy kosmos
4. Zabawa w teatr
Postaram się :
- wzbogacić wiedzę na temat domów ludzi i zwierząt
- wziąć udział w wycieczce po osiedlu i oglądaniu budynków
- wyrazić swoje zdanie na temat tego, czy lepiej mieszkać na wsi, czy w mieście
- utrwalić umiejętność podziału wyrazu na sylaby
- nawiązać pozytywne relacje w grupie
- ułożyć dom z figur geometrycznych
- pokolorować obrazek zgodnie z opisem
- formułować pytania
- szanować zabawki
- bawić zgodnie z innymi
- poznać mieszkańców lasu i ich domy
- wzbogacić swoją wiedzę przyrodniczą
- zilustrować opowieść ruchową
- utrwalić cyfry 1-5
- rozwinąć orientację w określaniu miejsca na kartce papieru
- rozwinąć spostrzegawczość słuchową
- zapoznać z wyglądem litery „K, k, D, d, Y, y, L, l
- poznać znak odejmowania
- rozwinąć umiejętność reagowania na zmiany w muzyce
- odnaleźć szczegóły różniące dwa obrazki
- sprawnie wykonać ćwiczenia ruchowe
- ułożyć rytmy dzień – noc
- zapoznać z podstawowymi rodzajami lalek: pacynka, kukiełka, marionetka, lalka cieniowa
- podjąć próbę ilustrowania muzyki za pomocą figur geometrycznych
- pobawić się w teatr cieni,
- utrwalić swoją wiedzę n/t teatru
- opowiedzieć o sobie na forum grupy
Wrzesień
Tematyka:
1. Witaj w przedszkolu
2. Razem jest weselej
3. Nasze emocje i uczucia
4. Powitanie jesieni
Postaram się:
-utrwalić obraz graficzny swojego imienia
-wypowiadać pełnym zdaniem
-policzyć wyrazy w zdaniu
-zaznaczyć ilość sylab w wyrazie
-policzyć głoski w wyrazie
-dokonać analizy i syntezy sylabowej określonych wyrazów
-wysłuchać i nazwać pierwszą głoskę w podanych wyrazach
-ułożyć zdania z podanymi wyrazami
-słuchać uważnie utworów literatury dziecięcej
-ustalić kolejność zdarzeń w historyjce obrazkowej
-recytować wiersz z pamięci
-utrwalić znajomość cyfr w zakresie 1-10
-rozpoznać kształty figur geometrycznych
-wyciąć figury geometryczne
-używać nazw liczebników porządkowych
-umiejętnie poruszać w przestrzeni: w prawo, w lewo, do przodu, do tyłu
-posługiwać pojęciami: na, pod, obok, w, na
-odtworzyć, uzupełnić i kontynuować rytmy
-utrwalić znajomość kolorów
-narysować swój portret
-namalować obrazek do muzyki klasycznej
-złożyć harmonijkę z papieru
-zauważyć zmiany w otoczeniu
-przestrzegać zasad ustalonego kodeksu
-przestrzegać zasad bezpieczeństwa podczas zabaw w ogrodzie przedszkolnym
-używać zwrotów grzecznościowych
-odkładać zabawki na wyznaczone miejsce
-dbać o porządek w miejscu pracy
-aktywnie uczestniczyć w zabawie
Październik
Tematyka:
1. W sadzie i w ogrodzie
2. Złota jesień wokół nas
3. Dbam o swoje bezpieczeństwo
4. Ważne wynalazki
5. Sposoby na jesienną szarugę
Postaram się:
-posługiwać nazwami owoców i warzyw
-wzbogacić wiedzę na temat pochodzenia owoców
-wypowiadać pełnym zdaniem
-zaznajomić z wyglądem i sposobem kreślenia liter: „O, o”, „A, a”
-dokonać analizy i syntezy sylabowej określonych wyrazów
-wysłuchać i nazwać pierwszą głoskę w podanych wyrazach
-wymienić charakterystyczne cechy jesieni
-słuchać uważnie utworów literatury dziecięcej
-ustalić kolejność zdarzeń w historyjce obrazkowej
-poznać zasady przechodzenia przez jezdnię
-opisać wygląd i znaczenie znaków drogowych
-wzbogacić wiedzę na temat pracy policjanta
-zapamiętać numer alarmowy 112
-utrwalić znajomość swojego adresu domowego
-poznać wygląd cyfr 1, 2, 3, 4 i 5
-używać nazw liczebników porządkowych
-umiejętnie poruszać w przestrzeni: w prawo, w lewo, do przodu, do tyłu
-posługiwać pojęciami: na, pod, za, obok, w, na
-utrwalić znajomość kolorów
-przestrzegać zasad bezpieczeństwa podczas zabaw w ogrodzie przedszkolnym
-używać zwrotów grzecznościowych
-odkładać zabawki na wyznaczone miejsce
-aktywnie uczestniczyć w zabawie