- Zamierzenia dydaktyczne
KWIECIEŃ
Tematyka:
1. Zielony ogródek w sali
2. Już wiosna
3. Dbamy o zdrowie
4. Święto ziemi
Postaram się:
-wypowiadać na temat obrazka
-opowiedzieć historyjkę obrazkową
-wymienić czynniki wzrostu roślin
-wymienić zdrowe produkty
-łączyć przedmioty w pary
-wymienić cechy charakterystyczne wiosny
-ilustrować wiersz ruchem
-połączyć obrazek z cieniem
-wykonać ćwiczenia artykulacyjne
-wypowiadać pełnym zdaniem na forum grupy
-słuchać wypowiedzi innych dzieci
-starannie kolorować obrazek
-dzielić wyrazy na sylaby
-przeliczać liczebnikami porządkowymi i głównymi w zakresie 6
-odwzorować liczebność zbiorów
-posługiwać pojęciami: wysoko, nisko, wyższy, najwyższy
-prawidłowo segregować i klasyfikować przedmioty według koloru i liczebności
-wymienić pory roku według kolejności
-wymienić dni tygodnia
-rozpoznać i nazwać figury geometryczne
-doskonalić orientację ciała w przestrzeni
-ułożyć obrazek z części
-recytować wiersz z pamięci
-bezpiecznie posługiwać nożyczkami
-kolorować według podanego rytmu
-stosować do ustalonych reguł
-porządkować zabawki po skończonej zabawie
MARZEC
Tematyka:
1. W kuchni
2. Marcowa pogoda
3. Czekamy na wiosnę
4. Wielkanoc
Postaram się:
-wypowiedzieć na temat pracy kucharza
-wymienić atrybuty kucharza
-nazwać rodzaje sztućców, rozróżniać ich wielkość i przeznaczenie
-nazwać elementy pogody
-dostosować ubiór do pogody
-wymienić oznaki wiosny
-zapoznać z tradycjami świąt wielkanocnych
-poprawnie stosować liczbę pojedynczą i mnogą
-wykonać ćwiczenia artykulacyjne
-wypowiadać pełnym zdaniem na forum grupy
-słuchać wypowiedzi innych dzieci
-starannie kolorować obrazek
-dzielić wyrazy na sylaby
-przeliczać liczebnikami porządkowymi i głównymi w zakresie 6
-porównać ilość elementów
-posługiwać pojęciami: małe, duże, średnie
-prawidłowo segregować i klasyfikować przedmioty
-doskonalić orientację w przestrzeni
-ułożyć obrazek z części
-recytować wiersz z pamięci
-bezpiecznie posługiwać nożyczkami
-kolorować według podanego rytmu
-stosować do ustalonych reguł
-porządkować zabawki po skończonej zabawie
LUTY
Tematyka:
1. Bezpieczne zabawy na śniegu
2. W lodowej krainie
3. Zwierzęta afrykańskie
4. U fryzjera
Postaram się:
-poznać miejsca i zasady bezpiecznej zabawy zimowej
-poznać nazwy wybranych zwierząt egzotycznych
-poszerzyć wiedzę na temat pracy fryzjera
-wykonać ćwiczenia artykulacyjne
-wypowiadać pełnym zdaniem na forum grupy
-rozpoznać przedmioty na podstawie wydawanych przez nie dźwięków
-słuchać wypowiedzi innych dzieci
-starannie kolorować obrazek
-dzielić wyrazy na sylaby
-przeliczać liczebnikami porządkowymi i głównymi w zakresie 6
-prawidłowo segregować i klasyfikować przedmioty
-doskonalić orientację w przestrzeni
-ułożyć obrazek z części
-recytować wiersz z pamięci
-bezpiecznie posługiwać nożyczkami
-wycinać po wyznaczonej linii prostej i łamanej
-zwracać uwagę na prawidłowy sposób trzymania kredki
-kolorować według kodu
-stosować do ustalonych reguł
-używać zwroty grzecznościowe
-mówić umiarkowanym głosem
-współpracować w grupie z innymi dziećmi
STYCZEŃ
Tematyka:
1. Już zima
2. Zwierzęta zimą
3. Bal karnawałowy
4. Święto babci i dziadka
Postaram się:
-poznać nazwy i opisać wygląd ptaków, które nie odlatują na zimę
- zapoznać z nazwami zimujących u nas ptaków: gila, sikorki i wróbla
-przygotować pokarm dla ptaków
-poszerzyć zakres pojęć o wyrazy: karnawał, fajerwerki, serpentyny
-wypowiadać pełnym zdaniem na forum grupy
-poznać zabawki z dzieciństwa dziadków
-poznać tradycyjne zabawy
-słuchać wypowiedzi innych dzieci
-mówić umiarkowanym głosem
-starannie kolorować obrazek
-dokonać analizy sylabowej wyrazów
-przeliczać liczebnikami porządkowymi i głównymi w zakresie 6
-tworzyć zbiory równoliczne i różnoliczne
-klasyfikować przedmioty według wielkości, koloru
-utrwalić pojęcie „para”
-doskonalić orientację na kartce
-ułożyć obrazek z części
-recytować wiersz z pamięci
-utrwalić nazwy kolorów podstawowych
-wycinać po wyznaczonej linii prostej i łamanej
-kolorować według kodu
-zwracać uwagę na prawidłowy sposób trzymania kredki
-stosować do ustalonych reguł
-używać zwrotów grzecznościowych
-szanować wytwory prac innych dzieci
-cierpliwie czekać na swoją kolej
-współpracować w grupie z innymi dziećmi
GRUDZIEŃ
Tematyka:
1. Odwiedzi nas Mikołaj
2. Ulubione bajki
3. Czekamy na Święta Bożego Narodzenia
4. Nadeszły święta
Postaram się:
-omówić tradycje bożonarodzeniowe
-wymienić potrawy wigilijne
-wymienić ozdoby choinkowe
-rozróżniać pojęcia: świerk – choinka
-wypowiadać pełnym zdaniem na forum grupy
-zapoznać z pojęciem „teatr”
-prawidłowo zachowywać się w teatrze
-słuchać wypowiedzi innych dzieci
-prawidłowo stosować przymiotniki
-wymienić dni tygodnia
-starannie kolorować obrazek
-dokonać analizy sylabowej wyrazów
-przeliczać liczebnikami porządkowymi i głównymi w zakresie 6
-stosować pojęcia określające położenie przedmiotu w przestrzeni: wyżej, niżej
- posługiwać określeniami: z prawej strony, z lewej strony, na wprost, obok, przy
-utrwalić pojęcie "para"
-dostrzegać różnice w przedmiotach
-ułożyć obrazek z części
-połączyć obrazki z ich cieniami
-recytować wiersz z pamięci
-rozpoznawać i nazywać kolory
-wycinać po wyznaczonej linii prostej i łamanej
-kolorować według kodu
-zaśpiewać kolędy i pastorałki
-stosować do ustalonych reguł
-używać zwrotów grzecznościowych
-szanować wytwory prac innych dzieci
-odkładać zabawki na miejsce
-współpracować w grupie z innymi dziećmi
LISTOPAD
Tematyka:
1. Leśne zwierzęta
2. Jesienna pogoda
3. Co robimy w chłodne dni
4. Dbamy o czystość
5. Zwierzęta domowe
Postaram się:
-wskazać charakterystyczne cechy jesieni, pogody i zwierząt
-rozpoznawać i nazywać zwierzęta zamieszkujące las oraz zwierzęta domowe
-opisać, jak należy opiekować się zwierzętami
-wypowiadać pełnym zdaniem
-omówić zasady higieny osobistej
-wymienić przybory toaletowe
-rozpoznać i nazywać emocje
-szeregować przedmioty według wielkości, koloru
-starannie kolorować obrazek
-dokonać analizy sylabowej wyrazów
-ułożyć rymy do podanych słów
-przeliczać liczebnikami porządkowymi i głównymi w zakresie 5
-stosować pojęcia wyżej – niżej
-dostrzegać różnice w przedmiotach
-ułożyć rytmy według wzoru
-ułożyć obrazek z części
-połączyć obrazki z ich cieniami
-recytować wiersz z pamięci
-rozpoznawać i nazywać kolory
-wycinać po wyznaczonej linii prostej
-kolorować według kodu
-zaśpiewać piosenki
-stosować do ustalonych reguł
-używać zwrotów grzecznościowych
-szanować wytwory prac innych dzieci
-odkładać zabawki na miejsce
-aktywnie uczestniczyć w zabawie
-współpracować w grupie z innymi dziećmi
PAŹDZIERNIK
Tematyka:
1. Dary ogrodu
2. Drzewa jesienią
3. Grzyby
4. Zwierzęta w lesie
Postaram się:
-rozpoznać i nazywać warzywa
-wymienić różne potrawy z warzyw
-rozpoznać warzywa po smaku, węchu, dotyku
-wymienić zjawiska charakterystyczne dla jesieni
-rozpoznać i wymienić dary jesieni
-wymienić nazwy drzew i ich owoców
-rozpoznać i nazywać niektóre grzyby jadalne i niejadalne
-nazywać zwierzęta zamieszkujące las
-rozróżniać różne gatunki orzechów
-wypowiadać pełnym zdaniem
-wymienić kolejne pory roku
-rozpoznać i nazywać emocje
-szeregować przedmioty według wielkości
-starannie kolorować obrazek
-dokonać analizy sylabowej
-przeliczać w zakresie 5
-tworzyć zbiory
-ułożyć obrazek z części
-recytować wiersz z pamięci
-poprawnie powtórzyć dźwięki
-określić charakter muzyki „smutna – wesoła”
-sprawnie lepić z plasteliny
-wycinać po wyznaczonej linii
-kolorować według kodu
-stosować do ustalonych reguł
-używać zwrotów grzecznościowych
-szanować wytwory prac innych dzieci
-odkładać zabawki na miejsce
-aktywnie uczestniczyć w zabawie
WRZESIEŃ
Tematyka:
1. Ja i moi koledzy
2. Nasze przedszkole
3. Na ulicy
4. Dary sadu
Postaram się:
-rozpoznać swoje imię na wizytówce
-wypowiadać pełnym zdaniem
-starannie kolorować obrazek
-dokonać analizy sylabowej
-nazywać i wskazywać odpowiednie części ciała i twarzy
-przeliczać w zakresie 4
-tworzyć zbiory czteroelementowe
-ułożyć obrazek według wzoru
-przestrzegać kontraktu grupowego
-rozróżniać stronę prawą i lewą
-recytować wiersz z pamięci
-rozróżniać położenie wysoko - nisko
-rozpoznać kształty figur geometrycznych
-rozpoznać znaki drogowe
-wymienić numery alarmowe
-nazywać pojazdy uprzywilejowane
-rozpoznać drzewa owocowe
-sprawnie lepić z plasteliny
-kolorować według kodu
-nazywać przedstawione owoce
-używać zwrotów grzecznościowych
-odkładać zabawki na miejsce
-ustawiać w pary oraz w kole
-aktywnie uczestniczyć w zabawie