- Zamierzenia dydaktyczne
Zamierzenia gr II
MAMO, TATO SPRAWDŹ, CO STYCZEŃ NAM PRZYNIESIE
TEMATYKA:
- Odkrywamy kosmos
- Zabawa w teatr
- Moja babcia i mój dziadek
- W karnawale czas na bale
Postaram się:
- Wypowiadać się na forum grupy
- podać nazwy planet
- narysować rozgwieżdżone niebo
- skonstruować rakietę z dostępnych elementów
- wyszukać obrazki, których nazwy zaczynają się tą samą sylabą lub głoską
- poznać pojęcie „gwiazdozbiory”
- zastosować pojęcia: większy, mniejszy, głośno-cicho, para
- dokonać podziału wyrazy na sylaby
- porządkować salę po skończonej zabawie
- wskazać obiekt, który nie pasuje do pozostałych w szeregu
- narysować ufoludka wg instrukcji nauczyciela
- uczestniczyć w zabawie teatralnej z wykorzystaniem rekwizytu
- przestrzegać ustalonych zasad podczas zabawy
- poznać terminy związane z teatrem
- wyrazić w formie plastycznej radość i smutek
- przedstawić hipotetyczne myśli bohaterów bajek
- szanować wzajemne prawo do zabawy
- utrwalić znajomość figur geometrycznych
- odegrać rolę aktora na scenie
- usprawniać umiejętność zapinania i odpinania guzików
- utworzyć zdrobnienia od imion babci i dziadka
- poznać tradycyjne zabawy z dawnych lat
- wykonać laurkę dla Babci i Dziadka
- ułożyć kwiaty z patyczków i guziczków
- wyróżnić podzbiory w zbiorze
- rozwiązać konflikty w sposób pokojowy
- ocenić, czy wskazane przedmioty przydadzą się babci lub dziadkowi
- dowiedzieć się, na czym polega okazywanie szacunku osobom starszym
- przeliczać elementy zbioru
- rozpoznać własne imię wypowiadane sylabami lub głoskami
- udzielić rad Kopciuszkowi, wybierającemu się na bal
- rozwiązać zagadki słowne, zadać zagadki ruchowe
- zapamiętać układ przedmiotów
- utrwalić znajomość przymiotników i liczebników
MAMO, TATO SPRAWDŹ, CO LISTOPAD NAM PRZYNIESIE
TEMATYKA:
- Moja Ojczyzna- Polska
- Sposoby na jesienną szarugę
- Mamy różne domy
- Leśne śpiochy i nieśpiochy
Postaram się:
- wypowiada się na dany temat
- wie, że mieszka w Polsce i jest Polakiem
- wie, jak wygląda mapa Polski, potrafi wskazać na mapie swoją miejscowość
- rozpoznaje flagę Polski
- klasyfikuje środki lokomocji
- składa obrazek w całość
- poznaje zwierzęta występujące w Polsce (np. jeż, dzik, zając, jeleń, ślimak, żaba)
- dzieli wyrazy na sylab
- wymienia tradycyjne polskie potrawy ( przynajmniej 2),
- śpiewa refren Hymnu Polski
- sprząta zabawki po skończonej zabawie
- stosuje formy grzecznościowe podczas zabawy
- stosuje pojęcia: przed siebie, za siebie, do tyłu, do przodu
- używa pojęć: mniej- więcej podczas gry z kostką
- nazywa składowe części domu
- rysuje domy różnej wysokości
- odtwarza dźwięki charakterystyczne dla domu
- zauważa podobieństwa i różnice w wyglądzie domów/ obrazków
- układa domek wg instrukcji słownej
- rozwiązuje konflikty w sposób pokojowy
- utrwala znajomość własnego adresu domowego
- rysuje po śladzie zwierzęta leśne
- lepi z plasteliny jeża
- wykonuje ćwiczenie związane z dekodowaniem informacji
- porównuje długość skoków
- zwraca się w sposób kulturalny do innych
MAMO, TATO SPRAWDŹ, CO PAŹDZIERNIK NAM PRZYNIESIE
TEMATYKA:
- Nasze emocje i uczucia,
- Powitanie jesieni,
- W sadzie i ogrodzie,
- Złota jesień wokół nas,
- Ważne wynalazki
Postaram się:
- nazywać podstawowe emocje
- ułożyć zakończenie do opowiadania
- samodzielnie organizować sobie miejsce zabawy
- wymienić sytuacje, wywołujące złość
- podać rozwiązanie sytuacji problemowej
- lepić podany kształt z plasteliny
- policzyć elementy zbioru
- nazywać dary jesieni
- podzielić słowa na sylaby
- utworzyć dłuższą wypowiedź na temat historyjki obrazkowej
- ułożyć rytmy z kasztanów, liści i żołędzi
- odnaleźć w zbiorze liści dwa okazy o podobnym wyglądzie oraz opisany słowami przedmiot
- narysować kasztany tworzące dowolny układ
- poznać w zabawie kolejność wykonania sałatki owocowej
- wyjaśnić znaczenie witamin dla zdrowia
- podjąć próby tworzenia zdrobnień od wskazanychwyrazów
- utrwalić nazwy owoców i warzyw
- poznać, które zmiany są odwracalne, a które nieodwracalne
- zachować ciszę i uważnie wysłucha dźwięków dochodzących z najbliższego otoczenia
- nazywać części garderoby
- połączyć cienie z darami jesieni
- określić położenie przedmiotów w przestrzeni
- ocenić czy wypowiadane przez nauczyciela zdania są prawdziwe, czy fałszywe
- wymyśli skojarzenia do wylosowanych przedmiotów
- poznać właściwości magnesu
- uświadomić sobie rolę urządzeń technicznych w życiu człowieka