Informacja Administratora

Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), Dz. U. UE. L. 2016.119.1 z dnia 4 maja 2016r., dalej RODO informuję:
1. dane Administratora i Inspektora Ochrony Danych znajdują się w linku „Ochrona danych osobowych”,
2. Pana/Pani dane osobowe w postaci adresu IP, są przetwarzane w celu udostępniania strony internetowej oraz wypełnienia obowiązków prawnych spoczywających na administratorze(art.6 ust.1 lit.c RODO),
3. jeżeli korzysta Pan/Pani z odnośnika na stronie będącego adresem e-mail placówki to zgadza się Pan/Pani na przetwarzanie danych w celu udzielenia odpowiedzi,
4. dane osobowe mogą być przekazywane organom państwowym, organom ochrony prawnej (Policja, Prokuratura, Sąd) lub organom samorządu terytorialnego w związku z prowadzonym postępowaniem,
5. Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej,
6. Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres i w zakresie niezbędnym do realizacji celu przetwarzania,
7. przysługuje Panu/Pani prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
8. ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
9. podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest fakultatywne (dobrowolne) w celu udostępnienia strony internetowej,
10. Pana/Pani dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanym procesom podejmowania decyzji przez Administratora, w tym profilowaniu.
zamknij

- Zamierzenia dydaktyczne

KWIECIEŃ

Tematyka:

1. Zielony ogródek w sali

2. Już wiosna

3. Dbamy o zdrowie

4. Święto ziemi

 

Postaram się:

-wypowiadać na temat obrazka

-opowiedzieć historyjkę obrazkową

-wymienić czynniki wzrostu roślin

-wymienić zdrowe produkty

-łączyć przedmioty w pary

-wymienić cechy charakterystyczne wiosny

-ilustrować wiersz ruchem

-połączyć obrazek z cieniem

-wykonać ćwiczenia artykulacyjne

-wypowiadać pełnym zdaniem na forum grupy

-słuchać wypowiedzi innych dzieci

-starannie kolorować obrazek

-dzielić wyrazy na sylaby

-przeliczać liczebnikami porządkowymi i głównymi w zakresie 6

-odwzorować liczebność zbiorów

-posługiwać pojęciami: wysoko, nisko, wyższy, najwyższy

-prawidłowo segregować i klasyfikować przedmioty według koloru i liczebności

-wymienić pory roku według kolejności

-wymienić dni tygodnia

-rozpoznać i nazwać figury geometryczne

-doskonalić orientację ciała w przestrzeni

-ułożyć obrazek z części

-recytować wiersz z pamięci

-bezpiecznie posługiwać nożyczkami

-kolorować według podanego rytmu

-stosować do ustalonych reguł

-porządkować zabawki po skończonej zabawie

MARZEC

Tematyka:

1. W kuchni

2. Marcowa pogoda

3. Czekamy na wiosnę

4. Wielkanoc

 

Postaram się:

-wypowiedzieć na temat pracy kucharza

-wymienić atrybuty kucharza

-nazwać rodzaje sztućców, rozróżniać ich wielkość i przeznaczenie

-nazwać elementy pogody

-dostosować ubiór do pogody

-wymienić oznaki wiosny

-zapoznać z tradycjami świąt wielkanocnych

-poprawnie stosować liczbę pojedynczą i mnogą

-wykonać ćwiczenia artykulacyjne

-wypowiadać pełnym zdaniem na forum grupy

-słuchać wypowiedzi innych dzieci

-starannie kolorować obrazek

-dzielić wyrazy na sylaby

-przeliczać liczebnikami porządkowymi i głównymi w zakresie 6

-porównać ilość elementów

-posługiwać pojęciami: małe, duże, średnie

-prawidłowo segregować i klasyfikować przedmioty

-doskonalić orientację w przestrzeni

-ułożyć obrazek z części

-recytować wiersz z pamięci

-bezpiecznie posługiwać nożyczkami

-kolorować według podanego rytmu

-stosować do ustalonych reguł

-porządkować zabawki po skończonej zabawie

LUTY

Tematyka:

1. Bezpieczne zabawy na śniegu

2. W lodowej krainie

3. Zwierzęta afrykańskie

4. U fryzjera

 

Postaram się:

-poznać miejsca i zasady bezpiecznej zabawy zimowej

-poznać nazwy wybranych zwierząt egzotycznych

-poszerzyć wiedzę na temat pracy fryzjera

-wykonać ćwiczenia artykulacyjne

-wypowiadać pełnym zdaniem na forum grupy

-rozpoznać przedmioty na podstawie wydawanych przez nie dźwięków

-słuchać wypowiedzi innych dzieci

-starannie kolorować obrazek

-dzielić wyrazy na sylaby

-przeliczać liczebnikami porządkowymi i głównymi w zakresie 6

-prawidłowo segregować i klasyfikować przedmioty

-doskonalić orientację w przestrzeni

-ułożyć obrazek z części

-recytować wiersz z pamięci

-bezpiecznie posługiwać nożyczkami

-wycinać po wyznaczonej linii prostej i łamanej

-zwracać uwagę na prawidłowy sposób trzymania kredki

-kolorować według kodu

-stosować do ustalonych reguł

-używać zwroty grzecznościowe

-mówić umiarkowanym głosem

-współpracować w grupie z innymi dziećmi

STYCZEŃ

Tematyka:

1. Już zima

2. Zwierzęta zimą

3. Bal karnawałowy

4. Święto babci i dziadka

 

Postaram się:

-poznać nazwy i opisać wygląd ptaków, które nie odlatują na zimę

- zapoznać z nazwami zimujących u nas ptaków: gila, sikorki i wróbla

-przygotować pokarm dla ptaków

-poszerzyć zakres pojęć o wyrazy: karnawał, fajerwerki, serpentyny

-wypowiadać pełnym zdaniem na forum grupy

-poznać zabawki z dzieciństwa dziadków

-poznać tradycyjne zabawy

-słuchać wypowiedzi innych dzieci

-mówić umiarkowanym głosem

-starannie kolorować obrazek

-dokonać analizy sylabowej wyrazów

-przeliczać liczebnikami porządkowymi i głównymi w zakresie 6

-tworzyć zbiory równoliczne i różnoliczne

-klasyfikować przedmioty według wielkości, koloru

-utrwalić pojęcie „para”

-doskonalić orientację na kartce

-ułożyć obrazek z części

-recytować wiersz z pamięci

-utrwalić nazwy kolorów podstawowych

-wycinać po wyznaczonej linii prostej i łamanej

-kolorować według kodu

-zwracać uwagę na prawidłowy sposób trzymania kredki

-stosować do ustalonych reguł

-używać zwrotów grzecznościowych

-szanować wytwory prac innych dzieci

-cierpliwie czekać na swoją kolej

-współpracować w grupie z innymi dziećmi

GRUDZIEŃ

Tematyka:

1. Odwiedzi nas Mikołaj

2. Ulubione bajki

3. Czekamy na Święta Bożego Narodzenia

4. Nadeszły święta

 

Postaram się:

-omówić tradycje bożonarodzeniowe

-wymienić potrawy wigilijne

-wymienić ozdoby choinkowe

-rozróżniać pojęcia: świerk – choinka

-wypowiadać pełnym zdaniem na forum grupy

-zapoznać z pojęciem „teatr”

-prawidłowo zachowywać się w teatrze

-słuchać wypowiedzi innych dzieci

-prawidłowo stosować przymiotniki

-wymienić dni tygodnia

-starannie kolorować obrazek

-dokonać analizy sylabowej wyrazów

-przeliczać liczebnikami porządkowymi i głównymi w zakresie 6

-stosować pojęcia określające położenie przedmiotu w przestrzeni: wyżej, niżej

- posługiwać określeniami: z prawej strony, z lewej strony, na wprost, obok, przy

-utrwalić pojęcie "para"

 

-dostrzegać różnice w przedmiotach

-ułożyć obrazek z części

-połączyć obrazki z ich cieniami

-recytować wiersz z pamięci

-rozpoznawać i nazywać kolory

-wycinać po wyznaczonej linii prostej i łamanej

-kolorować według kodu

-zaśpiewać kolędy i pastorałki

-stosować do ustalonych reguł

-używać zwrotów grzecznościowych

-szanować wytwory prac innych dzieci

-odkładać zabawki na miejsce

-współpracować w grupie z innymi dziećmi

LISTOPAD

Tematyka:

1. Leśne zwierzęta

2. Jesienna pogoda

3. Co robimy w chłodne dni

4. Dbamy o czystość

5. Zwierzęta domowe

 

Postaram się:

-wskazać charakterystyczne cechy jesieni, pogody i zwierząt

-rozpoznawać i nazywać zwierzęta zamieszkujące las oraz zwierzęta domowe

-opisać, jak należy opiekować się zwierzętami

-wypowiadać pełnym zdaniem

-omówić zasady higieny osobistej

-wymienić przybory toaletowe

-rozpoznać i nazywać emocje

-szeregować przedmioty według wielkości, koloru

-starannie kolorować obrazek

-dokonać analizy sylabowej wyrazów

-ułożyć rymy do podanych słów

-przeliczać liczebnikami porządkowymi i głównymi w zakresie 5

-stosować pojęcia wyżej – niżej

-dostrzegać różnice w przedmiotach

-ułożyć rytmy według wzoru

-ułożyć obrazek z części

-połączyć obrazki z ich cieniami

-recytować wiersz z pamięci

-rozpoznawać i nazywać kolory

-wycinać po wyznaczonej linii prostej

-kolorować według kodu

-zaśpiewać piosenki

-stosować do ustalonych reguł

-używać zwrotów grzecznościowych

-szanować wytwory prac innych dzieci

-odkładać zabawki na miejsce

-aktywnie uczestniczyć w zabawie

-współpracować w grupie z innymi dziećmi

PAŹDZIERNIK

Tematyka:

1. Dary ogrodu

2. Drzewa jesienią

3. Grzyby

4. Zwierzęta w lesie

 

Postaram się:

-rozpoznać i nazywać warzywa

-wymienić różne potrawy z warzyw

-rozpoznać warzywa po smaku, węchu, dotyku

-wymienić zjawiska charakterystyczne dla jesieni

-rozpoznać i wymienić dary jesieni

-wymienić nazwy drzew i ich owoców

-rozpoznać i nazywać niektóre grzyby jadalne i niejadalne

-nazywać zwierzęta zamieszkujące las

-rozróżniać różne gatunki orzechów

-wypowiadać pełnym zdaniem

-wymienić kolejne pory roku

-rozpoznać i nazywać emocje

-szeregować przedmioty według wielkości

-starannie kolorować obrazek

-dokonać analizy sylabowej

-przeliczać w zakresie 5

-tworzyć zbiory

-ułożyć obrazek z części

-recytować wiersz z pamięci

-poprawnie powtórzyć dźwięki

-określić charakter muzyki „smutna – wesoła”

-sprawnie lepić z plasteliny

-wycinać po wyznaczonej linii

-kolorować według kodu

-stosować do ustalonych reguł

-używać zwrotów grzecznościowych

-szanować wytwory prac innych dzieci

-odkładać zabawki na miejsce

-aktywnie uczestniczyć w zabawie

WRZESIEŃ

Tematyka:

1. Ja i moi koledzy

2. Nasze przedszkole

3. Na ulicy

4. Dary sadu

 

Postaram się:

-rozpoznać swoje imię na wizytówce

-wypowiadać pełnym zdaniem

-starannie kolorować obrazek

-dokonać analizy sylabowej

-nazywać i wskazywać odpowiednie części ciała i twarzy

-przeliczać w zakresie 4

-tworzyć zbiory czteroelementowe

-ułożyć obrazek według wzoru

-przestrzegać kontraktu grupowego

-rozróżniać stronę prawą i lewą

-recytować wiersz z pamięci

-rozróżniać położenie wysoko - nisko

-rozpoznać kształty figur geometrycznych

-rozpoznać znaki drogowe

-wymienić numery alarmowe

-nazywać pojazdy uprzywilejowane

-rozpoznać drzewa owocowe

-sprawnie lepić z plasteliny

-kolorować według kodu

-nazywać przedstawione owoce

-używać zwrotów grzecznościowych

-odkładać zabawki na miejsce

-ustawiać w pary oraz w kole

-aktywnie uczestniczyć w zabawie